Σάββατο 25 Ιανουαρίου 2025

Τέμπη - Πόρισμα Κοκοτσάκης: Τα πάντα αλλοιώθηκαν - 30 άνθρωποι πέθαναν από εύφλεκτα υγρά - «Δεν έχω οξυγόνο»: Σε 160 πόλεις σε Ελλάδα και εξωτερικό θα γίνουν αύριο συγκεντρώσεις

.  

Τέμπη: Το τελικό πόρισμα του Κοκοτσάκη για την έκρηξη και τη φωτιά - 30 επιβάτες πέθαναν από εύφλεκτα υγρά

Στα βίντεο του #kontra24 από τα Τέμπη διακρίνεται η μοιραία πορεία του Intercity 62 πριν αλλά και μετά την μετωπική σύγκρουση, όπως εξηγεί στην Λουκία Γκάτσου, ο Βασίλης Κοκοτσάκης, τεχνικός σύμβουλος συγγενών θυμάτων του εγκλήματος των Τεμπών.

'Ένα χρόνο μετά το σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών, έρχονται στη δημοσιότητα νέα βίντεο στο Kontra24 με την Λουκία Γκάτσου από τη σύγκρουση των δύο τρένων το μοιραίο βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου του 2023.

Τα νέα βίντεο αλλά και τα ηχητικά ντοκουμέντα που ήρθαν στη δημοσιότητα, αποτυπώνουν τις στιγμές πριν και μετά το δυστύχημα των Τεμπών, μία τραγωδία που στοίχισε τη ζωή σε 57 ανθρώπους. 

Η σύγκρουση των τρένων έχει καταγραφεί από μία κάμερα ασφαλείας σε κτίριο της Κοινοπραξίας Μαλιακός-Κλειδί και από δύο κάμερες ελέγχου κυκλοφορίας του Αυτοκινητοδρόμου Αιγαίου, ενώ και τα τρία βίντεο περιλαμβάνονται στο πόρισμα των πραγματογνωμόνων που έχουν ορίσει οι συγγενείς των θυμάτων.

Στη αρχή ενός από τα βίντεο καταγράφεται μεταξύ άλλων η στιγμή πριν το επιβατηγό τρένο αναχωρεί από τη Λάρισα προς τη Θεσσαλονίκη λίγο μετά τις 11:00 το βράδυ της μοιραίας νύχτας, με τους παρακάτω διαλόγους. «Προϊστάμενος 62 ακούει;» αναφέρεται αρχικά. «Έτοιμος από επιβάτες προϊστάμενε», ήταν η απάντηση με τον προϊστάμενο στην άλλη γραμμή να δίνει την εντολή «Inetrcity 62 κλείστε πόρτες είμαστε έτοιμοι».

Στο βίντεο μάλιστα αποτυπώνεται καρέ - καρέ η σύγκρουση αλλά και η έκρηξη που προκλήθηκε μετά από αυτή, η οποία δεν δικαιολογεί το γνωστό, νόμιμο φορτίο της εμπορικής αμαξοστοιχίας, σύμφωνα με τους συγγενείς των θυμάτων. 
--------------------------------------------------------
  

 «Δεν έχω οξυγόνο»: Σε 160 πόλεις σε Ελλάδα και εξωτερικό θα γίνουν αύριο συγκεντρώσεις
Δείτε τον διαδραστικό χάρτη με τις κινητοποιήσεις - Βίντεο με τα όσα αποκαλύπτει ο ειδικός εμπειρογνώμονας στο πόρισμα που συνέταξε
  
  Σε 160 πόλεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, προγραμματίζονται αύριο Κυριακή, 25 Ιανουαρίου, συγκεντρώσεις με το σύνθημα «δεν έχω οξυγόνο» και αίτημα να αποδοθεί άμεσα δικαιοσύνη για το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών.

Δείτε παρακάτω τον διαδραστικό χάρτη με τις πόλεις στις οποίες έχουν προγραμματιστεί συγκεντρώσεις:  

 Οι συγγενείς των θυμάτων του δυστυχήματος, οι οποίοι έκαναν το αρχικό κάλεσμα, εμφανίζονται ιδιαιτέρως ενοχλημένοι για την τεράστια καθυστέρηση των διαδικασιών της ανάκρισης, καθώς πλέον κοντεύουν να συμπληρώσουν τρία χρόνια και ακόμα δεν έχουν κλείσει πολλές και σημαντικές εκκρεμότητες.

Το σύνθημα «δεν έχω οξυγόνο», αποτελεί τη συγκλονιστική φράση της κόρης της Μαρίας Καρυστιανού, η οποία είχε τηλεφωνήσει στο 112, λίγα λεπτά προτού βρει τραγικό θάνατο από την φωτιά που προκλήθηκε από τη σύγκρουση των δύο τρένων. Το ηχητικό ντοκουμέντο που ήρθε στο φως της δημοσιότητας, αποδεικνύει ότι πολλά από τα παιδιά που βρήκαν τον θάνατο μέσα στα βαγόνια – φέρετρα, ζούσαν μετά τη σύγκρουση.
  
Η μητέρα της και πρόεδρος του συλλόγου συγγενών των θυμάτων, σε ανάρτησή της στο facebook, ευχαριστεί τον κόσμο για το τεράστιο κύμα συμπαράστασης.

Αναφέρει συγκεκριμένα:

«Ο Σύλλογος Συγγενών Θυμάτων Τεμπων είναι ευγνώμων για την έμπρακτη αλληλεγγύη και τη στήριξη σας.
Σας καλούμε όλους & όλες την Κυριακή 26.01.2025 στις 12 Μ σε κινητοποίηση έξω από τη Βουλή, για το μέλλον και τη ζωή μας.
Όλοι μαζί μπορούμε! Δεν γονατίζουμε! Δεν παραιτούμαστε!
ΚΑΝΕΝΑ ΕΓΚΛΗΜΑ ΧΩΡΙΣ ΤΙΜΩΡΙΑ
ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:
1. ΑΜΕΣΗ ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΡΗΞΗ ΤΟΥ ΠΑΡΑΝΟΜΟΥ ΧΗΜΙΚΟΥ ΦΟΡΤΙΟΥ ΚΑΙ ΤΗ ΦΩΤΙΑ ΠΟΥ ΕΚΑΨΕ ΖΩΝΤΑΝΟΥΣ ΤΟΥΣ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟΥΣ ΜΑΣ
ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑΜΕ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΜΕΣΑ ΣΤΑ ΒΑΓΟΝΙΑ -ΔΟΛΟΦΟΝΟΥΣ
2. ΕΞΗΓΗΣΕΙΣ ΤΑΣΟΥΛΑ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΟΡΚΟΜΩΣΙΑ ΤΟΥ ΣΤΟ ΑΝΩΤΑΤΟ ΑΞΙΩΜΑ ΓΙΑ ΤΟ ΘΑΨΙΜΟ ΤΩΝ ΔΙΚΟΓΡΑΦΙΩΝ ΓΙΑ ΤΑ ΤΕΜΠΗ ΣΤΑ ΣΥΡΤΑΡΙΑ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ
Στο Σύνταγμα την Κυριακή, χτυπά δυνατά η καρδιά της κοινωνίας!
Σας ευχαριστούμε, σας περιμένουμε όλους εκεί!»
  

  Ο ειδικός πραγματογνώμονας Βασίλης Κoκοτσάκης, που διορίστηκε από τους συγγενείς των θυμάτων, κατέληξε σε πόρισμα το οποίο παρέδωσε στον ανακριτή. Καταλήγει στο ότι η εμπορική αμαξοστοιχία που συγκρούστηκε με το επιβατηγό τραίνο, μετέφερε εύφλεκτα υλικά, τα οποία προξένησαν και την τεράστια έκρηξη και την φωτιά που επακολούθησε.

  

 =====================
 "O σιωπών δοκεί συναινείν"

SLAPP (Strategic Lawsuits Against Public Participation : Το φαινόμενο Στράισαντ Όταν η προσπάθεια λογοκρισίας έχει το ακριβώς αντίθετο αποτέλεσμα - Τι ρόλο παίζει ο αρχαίος Έλληνας Ηρόστρατος σε όλα αυτά;



Τι σχέση έχει μια περιβαλλοντική οργάνωση στην Καλιφόρνια με το Greekonomics και τον Κοσμά Μαρινάκη

Τι συνδέει την τραγουδίστρια Μπάρμπρα Στράισαντ με τον δημοσιογράφο Άρη Πορ... ;

Τι ρόλο παίζει ο αρχαίος Έλληνας Ηρόστρατος σε όλα αυτά;

Θα σας πω. Αλλά πρώτα, επιτρέψτε μου να σας πάω πίσω στο μακρινό 1997, όταν η Γκαμπριέλ και ο Κένεθ Άντελμαν, ένα ζευγάρι Αμερικανών, πρόσεφεραν εθελοντικά τον χρόνο και τις υπηρεσίες τους (που περιλάμβαναν μια φωτογραφική μηχανή κι ένα ελικόπτερο) στον περιβαλλοντικό οργανισμό Σιέρα Κλαμπ και στον αγώνα του κατά της κατασκευής ενός τεράστιου θερέτρου που σκόπευε να χτίσει η εταιρεία Χερστ Κορπορέισον στο Σαν Σιμεόν της Καλιφόρνια. 

Το σχέδιο περιλάμβανε ένα ξενοδοχείο 650 δωματίων, γήπεδο γκολφ 18 οπών και άλλες εγκαταστάσεις παρόμοιου μεγέθους, όπως εστιατόρια και χώρους αναψυχής.

Το Σιέρα Κλαμπ, μαζί με άλλες περιβαλλοντικές οργανώσεις, αντέδρασε έντονα σε αυτή την πρόταση, εκφράζοντας ανησυχίες για τις επιπτώσεις στο περιβάλλον και την απώλεια ενός από τα τελευταία ανέγγιχτα τμήματα της ακτογραμμής, υπογραμμίζοντας τη σημασία της προστασίας των δημόσιων πόρων και της διατήρησης της φυσικής ομορφιάς της περιοχής. 

Έτσι, ζήτησαν από τους Άντελμαν να τραβήξουν εναέριες φωτογραφίες της ακτής, με τη βοήθεια του ελικόπτερου και του φακού τους, ώστε να τις χρησιμοποιήσουν για τον σκοπό τους.

Η προσπάθεια να σταματήσει η κατασκευή του έργου ήταν επιτυχής -κάτι το οποίο θεωρήθηκε μεγάλη νίκη για τους περιβαλλοντολόγους και τους κατοίκους που αντιτάχθηκαν στο έργο- και οι Άντελμαν συνέχισαν να παρέχουν εθελοντικά τις υπηρεσίες τους σε πρωτοβουλίες για την προστασία της ακτογραμμής της Καλιφόρνια.


Κάπως έτσι, το 2002, γεννήθηκε το Πρόγραμμα Καταγραφής της Ακτογραμμής της Καλιφόρνια (California Coastal Records Project), σκοπός του οποίου ήταν να τραβήξει φωτογραφίες της ακτής για κάθε 500 πόδια και να δημιουργήσει ένα αρχείο με εικόνες του «πριν» -πριν την παρέμβαση του ανθρώπου δηλαδή (εννόμως ή παρανόμως)- προς χρήση από περιβαλλοντικές οργανώσεις που μάχονται για την προστασία της ακτογραμμής.

Τέτοια πρότζεκτ υπάρχουν σε όλο τον κόσμο κατά χιλιάδες. 

Το συγκεκριμένο δεν έχει κάτι το εντυπωσιακά αξιοσημείωτο και θα στοιχημάτιζα:

Καθημερινή Φυσική: Πώς μιλάμε με τους υποστηρικτές θεωριών συνωμοσίας; Σκέψεις στην εποχή της μετα-αλήθειας


Τον Οκτώβριο του 2022, ο Μιχάλης (δεν τον έλεγαν Μιχάλη αλλά ας πούμε ότι τον έλεγαν) μού έστειλε ένα μήνυμα στο Instagram. Το μήνυμα ήρθε ως απάντηση σ' ένα σύντομο βίντεο, στο οποίο μιλούσα για ένα από τα αγαπημένα μου βιβλία, το Κακή Επιστήμη (Ben Goldacre, Εκδόσεις Κλειδάριθμος 2010). Στο αρχικό του μήνυμα, ο Μιχάλης έλεγε πως «κακή επιστήμη» ήταν και η επιβολή του εμβολιασμού στον γενικό πληθυσμό και ιδιαίτερα σε νέες ηλικίες. «Κακή επιστήμη» ήταν και τα λοκντάουν.

Θέλω να επισημάνω σε αυτό το σημείο ότι στο σχετικό βίντεο δεν άγγιξα καθόλου το θέμα της COVID-19. Δεν αναφέρθηκα καν σε αυτό πλαγίως. Σας το λέω διότι θεωρώ ότι αποκαλύπτει κάτι για την ψυχολογική κατάσταση του Μιχάλη: Δεν τον ενδιέφερε καθόλου να συζητήσει για το βιβλίο ή να ρωτήσει περισσότερες λεπτομέρειες γι' αυτό. Αυτό που ήθελε ήταν να μοιραστεί τις σκέψεις και τις ανησυχίες του για ένα θέμα που εμφανώς τον απασχολούσε πολύ. Και μάλιστα, ήθελε να τις μοιραστεί με εμένα, έναν άνθρωπο του οποίου τη δουλειά θαύμαζε (ο ίδιος το είπε, αλήθεια, δεν το βγάζω απ' το μυαλό μου) και που θα ήθελε πολύ να συμφωνεί μαζί του.

Έπειτα, συνέχιζε, η «καλή επιστήμη» πρέπει να είναι η «αμερόληπτη επιστήμη» και πως η επιστήμη έχει ανάγκη τη μετα-επιστήμη, σκοπός της οποίας είναι να φιλτράρει τις έρευνες, να βρίσκει ατέλειες, μεροληψίες και γενικώς να προσπαθεί να εξετάσει τη μεθοδολογία της επιστήμης χρησιμοποιώντας τα ίδια της τα εργαλεία. Στην πορεία ανέφερε τον Τζον Ιωαννίδη, έναν Ελληνοαμερικανό με τεράστια συνεισφορά στην επιδημιολογία και την κλινική έρευνα. . . .

Πέμπτη 23 Ιανουαρίου 2025

Θόδωρος Αγγελόπουλος (A tribute to filmography Theo Angelopoulos) - Ο_Κινηματογράφος και οι εικόνες, του σκηνοθέτη της σιωπής

Το 1970 είναι η χρονιά που οι Έλληνες  θα ακούσουν για πρώτη φορά το όνομα Θόδωρος Αγγελόπουλος. Ο σκηνοθέτης θα συστηθεί στο κοινό με την πρώτη του ταινία μεγάλου μήκους, την «Αναπαράσταση» που βραβεύτηκε τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό.



Η υπόθεση εκτυλίσσεται σε ένα ορεινό χωριό της Ηπείρου και αφορά την αστυνομική και δημοσιογραφική διερεύνηση του θανάτου ενός μετανάστη, που λίγες ημέρες μετά την επιστροφή του από τη Γερμανία, δολοφονείται από τη γυναίκα του και τον εραστή της. 
Έτσι, ο σκηνοθέτης παρουσιάζει τα προβλήματα και τις συνθήκες διαβίωσης της ελληνικής επαρχίας με μια οπτική ρεαλιστική και πρωτοποριακή. Πλάνα αργά, χαρακτήρες που σιωπούν, τοπία πνιγμένα στην ομίχλη και Ιστορία.

Ο Θόδωρος Αγγελόπουλος σκέπτεται με την Ιστορία, από την Ιστορία και για την Ιστορία. Δεν μπορεί να ζήσει έξω απ’ την ροή των γεγονότων.

Ο Θόδωρος Αγγελόπουλος σε συνέντευξή του θα πει: “«Το παρελθόν υπάρχει στο παρόν και το οριοθετεί”. 
Κι αυτό ακριβώς ήταν που αποτύπωσε στις ταινίες του. 
Το παρελθόν στο έργο του εμφανίζεται, όχι με την προσκόλληση σε αυτό, αλλά με την μνεία, την αναφορά. Ο Αγγελόπουλος δεν ήταν συντηρητικός και εμμονικός με το παρελθόν. Σε κάθε ταινία του μετέφερε μπροστά μας τη συλλογική μνήμη. Δεν τον ενδιέφερε το παρελθόν, μονάχα η σημασία του.

Οι ταινίες του Αγγελόπουλου δομούν το θρυμματισμένο κομμάτι της μνήμης μας. 

Ενα κινηματογραφικό ταξίδι μέσα από το φακό του Θ. Αγγελόπουλου.

Συνέντευξη Θ. Αγγελόπουλου στην Στάθη Ειρήνη. "Κάθε ταινία είναι μια σημαντική ανθρώπινη περιπέτεια... Η σημασία έγκειται στο αν από εξωτερική περιπέτεια μπορεί να μεταμορφωθεί σε εσωτερική..." "Το ταξίδι, τα σύνορα, η εξορία.Η ανθρώπινη μοίρα.Η αιώνια επιστροφή.
Κι όχι μόνο. . . .

Σοφία Αφεντάκη: Η ιστορία πίσω από την «Κοιμωμένη» του Γιαννούλη Χαλεπά : Εδώ ο καθένας διαλέγει την εκδοχή που ο ίδιος θέλει να πιστέψει.

Ο οικογενειακός τάφος των Αφεντά κηδων, φιλοτεχνημένος με το γλυπτό Η Κοιμωμένη (1878) του Γιαννούλη Χαλεπά, προς τιμήν της 18χρονης αποθανούσας Σοφίας Αφεντάκη. Φωτογραφία ανεβασμένη από τον Τηλέμαχο Ευθυμιάδη. Πηγή εικόνας: flickr.com

Της Εμμανουέλας Μπουλταδάκη,

Αν προτείνεις σ΄ έναν Γάλλο να επισκεφτείτε το νεκροταφείο του Père Lachaise στο Παρίσι, για να θαυμάσετε τα γλυπτά που κοσμούν τους τάφους, σίγουρα δε θα σε κοιτάξει περίεργα. 

Οργανώνονται, μάλιστα, και ξεναγήσεις για τους τουρίστες. Αν, όμως, προτείνεις σ΄ έναν Έλληνα να περιπλανηθείτε στις αλέες του Α΄ Νεκροταφείου Αθηνών, θα του φανεί το λιγότερο περίεργο. 

Κι όμως, το πρώτο νεκροταφείο της χώρας μας είναι μια εξαιρετική υπαίθρια γλυπτοθήκη, που φιλοξενεί επιφανείς νεκρούς, οι τάφοι των οποίων είναι έργα τέχνης. Ένας, όμως, τάφος ξεχωρίζει και σίγουρα όλοι ξέρουν το υπέροχο γλυπτό που τον κοσμεί. Πρόκειται για την «Ωραία Κοιμωμένη» του Γιαννούλη Χαλεπά. 

Το έργο δείχνει μια όμορφη κοπέλα να κοιμάται ήσυχα τον αιώνιο ύπνο. Το γλυπτό εκπέμπει αρμονία, φυσικότητα, ομορφιά και γαλήνη. Ποια ήταν, όμως, η κοπέλα που ο Χαλεπάς έκανε γνωστή στο πανελλήνιο μέσα από την τέχνη του και ποια η ιστορία της;

Τετάρτη 22 Ιανουαρίου 2025

O Μάριος Πλωρίτης γράφει “για τον Γκράμσι” - [Ιστορικός Υλισμός, Τετράδια Της Φυλακής, pdf]


Σαν σήμερα, 22 Ιανουαρίου 1891, γεννήθηκε ο Ιταλός φιλόσοφος, συγγραφέας, πολιτικός και πολιτικός επιστήμονας Αντόνιο Γκράμσι (Antonio Gramsci)


«Το καθετί είναι πολιτικό…» Αντόνιο Γκράμσι

ΠΡΕΠΕΙ να εμποδίσουμε αυτό το μυαλό να λειτουργεί, για είκοσι χρόνια», ρέκαξε ο εισαγγελέας-φερέφωνο του φασισμού. Και οι δικαστές – πειθήνιοι δήμιοι της τυραννίας, καταδίκασαν σε είκοσι χρόνια φυλάκιση τη σκέψη του Antonio Gramsci, που τόσο τρόμαζε τους μελανοχίτωνες «αγγέλους» του ερέβους.

Μέθοδος «κλασική» και πανάρχαιη: μη μπορώντας να πολεμήσουν τη Σκέψη με την (ανύπαρκτη) σκέψη-τους, προσπαθούν να τη φιμώσουν ή να την εξοντώσουν. Η εκδικητική ειρωνεία (το ίδιο «κλασική») είναι πως η σκέψη επιζεί πολύ πέρα απ’ το αιχμάλωτο σώμα. 
Και, στην περίπτωση του Gramsci, η σκέψη του -όχι 20, αλλά 50 χρόνια μετά την καταδίκη-του, 40 χρόνια μετά το θάνατό-του- απλώνει όλο και πιο πολύ την αχτινοβολία-της, και δίνει όλο και μεγαλύτερο «μέγεθος» στο καχεκτικό σώμα που την στέγαζε.

Πολύ περισσότερο: έγινε ένας απ’ τους κορυφαίους ο δ η γ ο ύ ς της σοσιαλιστικής θεωρίας και πράξης, όχι μόνο στην ιταλική πατρίδα-του, αλλά και  στον κόσμο ολόκληρο.

ΑΠΟ κατεστραμμένη μικροαστική οικογένεια της Σαρδηνίας, ο Gramsci (που γεννήθηκε το 1891) αναγκάστηκε να δουλέψει στα 11 κιόλας χρόνια-του, μ’ όλο που ήταν αδύναμος και φιλάσθενος. . . .

Τρίτη 21 Ιανουαρίου 2025

Άλλο gay, άλλο queer – Μια εισαγωγή στο «λεξικό» της ΛΟΑΤ+ κοινότητας [Queer, Graysexual, Intersex: Το Λεξικό ΛΟΑΤ+ Όρων]

 

"I thought that my confusion with my presentation was me just trying to fit into one of those boxes." This is what it really means to be queer. 
 

Μπορεί να χρησιμοποιούμε συχνά τον όρο ΛΟΑΤ+ ή LGBT+, είμαστε όμως σίγουροι ότι όλοι καταλαβαίνουμε τι σημαίνει τόσο το «+» όσο και το ακρωνύμιο;

To πρόγραμμα «E.T.Ho.S – Εξάλειψη Τρανσφοβικών, Ομοφοβικών και Αμφιφοβικών Στερεοτύπων Μέσω των ΜΜΕ» έχει αναπτύξει έναν καινοτόμο εκπαιδευτικό οδηγό για επαγγελματίες των ΜΜΕ.

Στόχος; Η καταπολέμηση των διακρίσεων, η προώθηση της ισότητας και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. 

Στο πλαίσιο αυτό περιλαμβάνει και ένα λεξικό όρων για την ΛΟΑΤ+ κοινότητα.

Eίναι χρήσιμο όχι μονο για τους επαγγελματίες των ΜΜΕ, καθώς η κατανόηση των όρων και η ορθή χρήση τους είναι ένα ακόμα εργαλείο στην ευαισθητοποίηση όλης της κοινωνίας απέναντι σε αυτά τα ζητήματα.

Ο εκπαιδευτικός οδηγός έχει αναπτυχθεί στην Ελλάδα από την Colour Youth – Κοινότητα LGBTQ Νέων Αθήνας και από το ΚΜΟΠ-Κέντρο Κοινωνικής Δράσης και Καινοτομίας.  

Ας ξεκλειδώσουμε τις βασικές έννοιες, λοιπόν :

Πνευματική Ιδιοκτησία και Τεχνητή Νοημοσύνη: πρόταση για τη θέσπιση ενός δικαιώματος αμοιβής των δημιουργών - Πνευματική Ιδιοκτησία και Τεχνητή Νοημοσύνη

 

Εκλαϊκευμένη απόδοση του βασικού ερευνητικού ερωτήματος μεταδιδακτορικής έρευνας που εκπόνησε ο εισηγητής στη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών στο πεδίο του δικαίου Πνευματικής Ιδιοκτησίας: μπορεί μία μηχανή να είναι πνευματικός δημιουργός και, κατ' επέκταση, σε ποιον ανήκουν τα έργα δημιουργικής τεχνητής νοημοσύνης; 

H εισήγηση έλαβε χώρα στο πλαίσιο του Panel του Οργανισμού Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας στο ΑSF: 

"Μπορεί η ΤΝ να είναι εφευρέτης ή πνευματικός δημιουργός;" 

Περαιτέρω μελέτη: 

ΝΕΑ ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΑ ΣΤΗΝ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑ; ΑΠΟ ΤΗΝ «ΝARUTO» ΣΤΟΝ «BOT DYLAN» ΚΑΙ ΤΙΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ ΤΩΝ ΡΟΜΠΟΤ, 2017, διαθέσιμο στο IPrightsGR: https://www.iprights.gr/gnomes/198-ne...

 


Ι. Εισαγωγή – Πνευματική Ιδιοκτησία και Τεχνητή Νοημοσύνη: 

Εξετάζουμε και αναλύουμε τη λέξη "Πιστεύω". - Τι εννοείς όταν λες "Πιστεύω σε κάτι" ;

Του Παναγιώτη Στρίκου,

«Πιστεύω πως η γη είναι επίπεδη…», «Πιστεύω πως ο συγκεκριμένος πολιτικός θα οδηγήσει την χώρα ψηλά…», «Πιστεύω πως αυτός ο άνθρωπος θα δυστυχήσει καθώς κοντεύει τα σαράντα και είναι ακόμη ανύπαντρος…», «Πιστεύω πως ό,τι έχει σχέση με την πανδημία είναι ένα ψέμα και μία υποδαύλιση της ατομικής μας ελευθερίας…», «Πιστεύω πως όλες οι γυναίκες είναι κακοί οδηγοί…».

Πόσο συχνά και με πόσο εύκολο τρόπο έχεις ακούσει από έναν άνθρωπο την  λέξη «πιστεύω» στην αρχή μίας πρότασης και, ύστερα, αναρωτήθηκες, αν έχει αφιερώσει έστω και λίγο παραπάνω χρόνο για να την σκεφτεί; 

Και τι ακριβώς εννοεί αυτός ο άνθρωπος, όταν λέει ότι πιστεύει σε κάτι;

Είναι πολύ πιθανό στην καθημερινότητα μας, χαμένοι στους γρήγορους ρυθμούς της, να αποδίδουμε με μεγάλη ευκολία την πίστη μας σε μια επικρατούσα θεωρία, σε μια δημοφιλή ιδεολογία, σε μια συγκεκριμένη  άποψη.  . . .

Επαγγελματίες ρασοφόροι ! ή Γιατί ο Χριστός έδιωξε με βία, όλους αυτούς που είχαν κάνει την οικία του Πατέρα του, «οίκο εμπορίου»;

.

 "Ο Χριστός έδιωξε τους εμπόρους απ το ναό . Οι έμποροι όμως έγιναν πιο έξυπνοι
και φόρεσαν ράσα"
  Χ.Σαφριν .

Οι δυο αυτές προτάσεις σε συνδυασμό με τα γεγονότα της εποχής μας , με έκαναν να μπω σε πολλές σκέψεις .

Θρησκεία σημαίνει η πίστη προς το υπερφυσικό . 
Η θρησκεία δίνει απαντήσεις για την ερμηνευση της σχέσης του ανθρώπινου είδους με το σύμπαν .

Χριστιανισμός ονομάζεται η θρησκευτική πίστη που αναγνωρίζει ως ιδρυτή τον Ιησού Χριστό . Ο χριστιανισμός βασίζεται σε τρία αξιώματα , την αγάπη , την μεταμέλεια , την συγγνώμη . Ως εδω καλά . . .

Βαφτίστηκα σχεδόν δυο χρονών ορθόδοξη χριστιανή χωρίς να εκφράσω γνώμη γι αυτό , απλά με άρπαξαν με λάδωσαν , με βούτηξαν στο νερό , με ονόμασαν Μαρία  και το μαρτύριο δεν τελείωσε εκεί ...

Πέρασαν τα χρόνια και άρχισα να συνειδητοποιώ και να συνδέω πράγματα και γεγονότα  , τότε έμαθα ότι η εκκλησία είναι το σπίτι του θεού , μέσα λειτουργούν κάτι κύριοι με μαύρες στολές και πολλά γένια , παπάδες τους λένε , για εμάς τότε ήταν απλά παππούληδες .

 Εμένα όμως με τρόμαζαν και καθόλου δεν μου θύμιζαν τον παππού μου παρά μόνο κακή έκδοση του αϊ Βασίλη .

Και τα χρόνια κύλησαν με καθημερινές προσευχές στο σχολείο και εξαναγκασμό να παραβρισκόμαστε σε καθιερωμένες γιορτές στην εκκλησία. .. Κάπου εκεί ήρθε και η εφηβεία . 

Θρησκευτικά το μάθημα του χαβαλέ , απειλές με απουσίες σε όποιον δεν ακολουθούσε στην εκκλησία και η τσιριχτή φωνή του δασκάλου :

Ο πραγματικός λόγος που ο χρόνος περνά πιο γρήγορα όσο μεγαλώνεις Τι λέει η επιστήμη πάνω σε αυτό;


Όταν ο Άλμπερτ Αϊνστάιν δημοσίευσε τη θεωρία της σχετικότητας, ο ίδιος και οι συνεργάτες του συνεχώς πολιορκούνταν από δημοσιογράφους που έψαχναν λίγες απλές λέξεις που θα εξηγούσαν αυτή την ιστορική θεωρία στον κόσμο που δεν γνώριζε από φυσική. 

  

Ο Αϊνστάιν την εξήγησε στην ομάδα του σύντομα με το παρακάτω: 
«Όταν κάθεσαι με ένα όμορφο κορίτσι για δυο ώρες, νομίζεις ότι έχει περάσει μόνο ένα λεπτό, αλλά όταν κάθεσαι σε έναν αναμμένο φούρνο για ένα λεπτό, νομίζεις πως πέρασαν δυο ώρες. Αυτή είναι η σχετικότητα».

Ξέρουμε πολύ καλά ότι ο χρόνος είναι υποκειμενικός. Το πιο πιθανό είναι αυτό να το προσέξατε πρώτη φορά όταν πηγαίνατε σχολείο. Οι ώρες του μαθήματος, τα . . .

Δευτέρα 20 Ιανουαρίου 2025

Απίστευτο: Νεοζηλανδοί φοιτητές τραγουδούν το Mamma Mia σε αρχαία Ελληνικά (!!!) - Το ρεφρέν από «Mamma Mia» μετατράπηκε σε «Μα τον Δία»

«Μα τον Δία»: Φοιτητές τραγούδησαν το «Mamma Mia» στα αρχαία ελληνικά (Video)
Θραύση κάνει στο διαδίκτυο τις τελευταίες ώρες, η διασκευή Νεοζηλανδών φοιτητών στο τραγούδι "Mamma Mia" των Abba.
ABBA's Mamma Mia in Greek (and what it ended up meaning)
Το πολυαγαπημένο τραγούδι των Abba «Mamma Mia» ερμήνευσαν στα αρχαία ελληνικά φοιτητές του πανεπιστημίου Όκλαντ στη Νέα Ζηλανδία, μέλη του Συλλόγου Κλασικών Σπουδών (Classical Society/CLASSOC), όπως φαίνεται σε βίντεο που κάνει τον γύρο του διαδικτύου.
Το πολυαγαπημένο τραγούδι των Abba «Mamma Mia» ερμήνευσαν στα αρχαία ελληνικά φοιτητές του πανεπιστημίου Όκλαντ στη Νέα Ζηλανδία, μέλη του Συλλόγου Κλασικών Σπουδών (Classical Society/CLASSOC), όπως φαίνεται σε βίντεο που κάνει τον γύρο του διαδικτύου.
Το ρεφρέν από «Mamma Mia» μετατράπηκε σε «Μα τον Δία».
Απολαύστε το:

===================== 
 "O σιωπών δοκεί συναινείν"

Έγκλημα Τέμπη: «Δεν είναι διασώστες, ούτε πυροσβέστες» – Βίντεο ντοκουμέντο από drone και ερωτήματα Κοκοτσάκη για ανθρώπους στις γραμμές



Στην πρωτοφανή σπουδή, καταστροφής του πεδίου στα Τέμπη, εκεί όπου σημειώθηκε η σύγκρουση των δύο τρένων, αναφέρθηκε μεταξύ άλλων, ο Βασίλης Κοκοτσάκης, ειδικός πραγματογνώμονας, με αφορμή το βίντεο, που περιλαμβάνεται στην έκθεση, και στο οποίο φαίνονται άνθρωποι να ψάχνουν με φακούς στις γραμμές, λίγες ώρες μετά την τραγωδία.

Στην έκθεση, υπενθυμίζεται, ότι περιλαμβάνεται και το ηχητικό από το 112, το οποίο πρώτα είχε φέρει στο φως το Documento, και στο οποίο ακούγονται οι επιζώντες επιβάτες, μετά τη σύγκρουση, να αναφέρουν ότι έχουν έλλειψη οξυγόνου.

  

Όπως είπε ο Βασίλης Κοκοτσάκης, μιλώντας στο AstraTv, η έλλειψη οξυγόνου, φανερώνει ότι πρόκειται για υγρούς διαλύτες και όχι για έλαιο σιλοκόνης, οι οποίοι όπως είπε, είναι υπεύθυνοι για την καύση του οξυγόνου στο σημείο, καθώς έχουν ταχύτατη καύση, υψηλή θερμοκρασία, είναι πτητικοί και τοξικοί.

Διαβάστε επίσης:

Ταράζει τα «ήρεμα νερά» του Μαξίμου ο Καραμανλής: «Η Τουρκία έχει καταφέρει να μας εμφυσήσει το δίλημμα υποχωρήσεις ή πόλεμος»


Παρουσίαση του νέου βιβλίου του Γιάννη Βαληνάκη "Για μια νέα στρατηγική απέναντι στην Τουρκία", στο Πολεμικό Μουσείο, Δευτέρα 20 Ιανουαρίου 2025. 

Για το βιβλίο μίλησαν ο πρώην πρωθυπουργός Κώστας Καραμανλής, ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Άγγελος Συρίγος και ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Μιχάλης Κατρίνης. (ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ/EUROKINISSI)

Ηχηρά μηνύματα και προς το Μαξίμου έστειλε με την παρέμβασή του ο Κώστας Καραμανλής, μιλώντας στο Πολεμικό Μουσείο, στο βιβλίο του Γιάννη Βαληνάκη «Για μια νέα στρατηγική απέναντι στην Τουρκία – Πώς θα ακυρώσουμε τη “Γαλάζια πατρίδα”», καθώς όπως είπε κάποιοι “καλοπροαίρετα θα πω” επαναλαμβάνουν τα επιχειρήματα της Τουρκίας”, ενώ έκανε λόγο για εσφαλμένη κατανόηση της τουρκικής στρατηγικής σε ότι αφορά την εξωτερική πολιτική. 

Επίσης, σε όλη του την ομιλία ασκεί έντονη κριτική σε όλους αυτούς που τον κατηγορούν για “πολιτική ακινησίας” στην εξωτερική πολιτική, λέγοντας ότι δεν μπορεί να θεωρείται “ακινησία” ο αγνός πατριωτισμός και η υπεράσπιση των εθνικών συμφερόντων της χώρας.

Δείτε επίσης:

Τι μας έκρυψαν για τα εμβόλια της Covid


Συγκλονιστική μαρτυρία του μοριακού βιολόγου - γενετιστή Αθανάσιου Καλογερίδη στον Μάκη Τριανταφυλλόπουλο - Οι συνέπειες, οι ευάλωτες ηλικιακές ομάδες παιδιά-ηλικιωμένοι - Oι πολιτικές και επιστημονικές ευθύνες



Mε μια συγκλονιστική συνέντευξη στον Μάκη Τριανταφυλλόπουλο, ο μοριακός βιολόγος και γενετιστής Αθανάσιος Καλογερίδης αποκαλύπτει με αποδείξεις τι μας έκρυψαν για τα εμβόλια κατά της Covid-19. 

Kαι όχι μόνο αυτό. Ο κ. Καλογερίδης εξηγεί τις συνέπειες των σκευασμάτων στον οργανισμό των ανθρώπων, αλλά και τις παρενέργειες που μπορεί να εμφανιστούν μετά τον εμβολιασμό, ακόμη και μετά την πάροδο ικανού χρονικού διαστήματος.

Όπως αναφέρει, τα πρωτοεμφανιζόμενα αυτά εμβόλια χρειάζονταν να υποβληθούν σε δοκιμασίες οι οποίες κρατούν κανονικά 12 χρόνια και όταν ολοκληρώνονταν οι κλινικές μελέτες θα είχαν πιθανότητα μόνο 2% να διατεθούν στον γενικό πληθυσμό. 

«Μέσα σε 7 μήνες έβγαλαν ένα τέτοιο σκεύασμα το οποίo δεν είχε ελεγχθεί ως προς τις παρενέργειες που μπορεί να προκαλέσει, ενώ υπήρχαν μελέτες που αποδείκνυαν ότι υπάρχει πρόβλημα», εξηγεί ο ίδιος.

«Ξέραμε για τα εμβόλια, αλλά δεν σας το λέγαμε»
Κριτήριο για τα εμβόλια φαίνεται πως δεν ήταν η προστασία των πολιτών, αλλά η προστασία των κερδών των φαρμακευτικών εταιρειών, καθώς πολιτικοί δήλωσαν δημόσια, έπειτα από την απόσυρση του εμβολίου της AstraZeneca, ότι γνώριζαν για τις παρενέργειες γι’ αυτό και προτίμησαν να δώσουν τα συγκεκριμένα σκευάσματα σε άτομα μεγάλης ηλικίας: 

«Ήταν σαν αυτό που είπε ο κ. Γεωργιάδης: