Τρίτη 5 Μαΐου 2015

Δρ Αναστάσιος Κουτσούκος: Κατεπείγον Σχέδιο Νόμου «Επείγοντα μέτρα για την Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια και Τριτοβάθμια Εκπαίδευση» που συζητείται σήμερα και αύριο στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, προκειμένου να ψηφιστεί στην Ολομέλεια της Βουλής την Παρασκευή 8 Μαΐου 2015

ΥΠΟΜΝΗΜΑ  ΕΙΔΙΚΟ ΑΙΤΗΜΑ ΕΙΔΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΕΛΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
 & ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ
Προς
Κύριο Αναπληρωτή Υπουργό  Παιδείας κ. ΚουράκηΤάσο
Κοινοποίηση: Πρυτάνεις,  Βουλευτές, ΔΕΠΠΣ, ΟΛΜΕ, ΔΟΕ, ΠΟΣΔΕΠ, ΣΕΕΔΔ, ΓΕΔΔ, ΜΜΕ
 
Θέμα :  Κατεπείγον Σχέδιο Νόμου   «Επείγοντα μέτρα για την Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια και Τριτοβάθμια Εκπαίδευση» που συζητείται σήμερα και αύριο στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, προκειμένου να ψηφιστεί στην Ολομέλεια της Βουλής την Παρασκευή 8 Μαΐου 2015.
Παρατήρηση. Εφόσον με τον νέο  καταργούνται τα «Πρότυπα Πειραματικά» και χωρίζονται σε «Πρότυπα» και Πειραματικά», ουσιαστικά καταργείται και η 5ετής θητεία, όσων εκπαιδευτικών, είχαν επιλεγεί για τα σχολεία αυτά και πρέπει να επιστρέψουν στις οργανικές τους θέσεις, όσοι εκπαιδευτικοί είχαν οργανική πριν το 2011 ή να πάρουν 5ετή θητεία κατά προτεραιότητα στα νέα «Πειραματικά», όσοι είχαν οργανική θέση σε αυτά,  πριν το 2011.
 
Στα Πειραματικά και Πρότυπα αν δεν γίνει αποκατάσταση του 40% των διωχθέντων, τότε τα σχολεία αυτά παραδίδονται στους διευθυντές – θιασώτες του Νόμου Διαμαντοπούλου!
Να επιστρέψουν στις οργανικές τους θέσεις ή να πάρουν 5ετή θητεία κατά προτεραιότητα στα σχολεία που είχαν οργανική θέση πριν το 2011, όσοι είχαν οργανική θέση ως το 2011 στα Πειραματικά και διαφώνησαν με τον Νόμο Διαμαντοπούλου, είτε δεν αξιολογήθηκαν σκοπίμως, είτε δεν υπέβαλλαν φάκελο αξιολόγησης, είτε αν και κατέθεσαν φάκελο αξιολόγησης η αξιολόγησή τους «διεκόπη»,  με παράνομη απόφαση της ΔΕΠΠΣ, - όπως έγινε με την δική μου περίπτωση - , είτε αν και αξιολογήθηκαν για 5ετη θητεία παραιτήθηκαν μετά από «παράνομες πιέσεις».
Όσοι,  πήραν 5ετή θητεία με τον Νόμο Διαμαντοπούλου την πήραν για τα λεγόμενα «Πρότυπα Πειραματικά» και όχι για τα «Πειραματικά» και «Πρότυπα». Επομένως αφού καταργούνται τα λεγόμενα «Πρότυπα Πειραματικά» καταργούνται και οι 5ετής θητείες για τα σχολεία αυτά, όπως καταργηθήκαν οι οργανικές μας θέσεις στα «Πειραματικά» το 2011. Με το νέο νομικό καθεστώς πρέπει να αποκατασταθούν οι αδικίες. ...
 Άρα, είναι ανεδαφικές οι απόψεις που λένε, ότι δεν μπορούν να επιστρέψουν πίσω οι αδικημένοι και αντιστασιακοί στον νόμο Διαμαντοπούλου και να ξαναπάρουν την οργανική τους θέση ή έστω 5ετή θητεία για τα «Πειραματικά» και «Πρότυπα» κατά προτεραιότητα και των υπηρετούντων ήδη με 5ετή θητεία για τα λεγόμενα «Πρότυπα Πειραματικά» της κ. Διαμαντοπούλου..
Αιτούμαστε, να πάρουμε 5ετή θητεία ή οργανική θέση στα νέα  «Πειραματικά» και «Πρότυπα», διότι είχαμε οργανική θέση σε αυτά πριν την ψήφιση του νόμου Διαμαντοπούλου.
Δεν μπορούν για επιστημονικούς και ηθικούς λόγους,  οι ίδιοι Διευθυντές, που υπηρέτησαν τα Πρότυπα της κ. Διαμαντοπούλου, να υπηρετήσουν και τα Πειραματικά. Τότε μιλάμε για επιστημονικό, ηθικό και πολιτικό ξεπεσμό και πλέον κανείς σοβαρός επιστήμονας, δεν θα ξανασχοληθεί με αυτό το θέμα.
Παρά τις δήθεν αντιδικίες μεταξύ των παρατάξεων, όλοι γνωρίζουν ότι η κυβέρνηση είτε εκόντως ή ακόντως, παραδίδει τις διευθύνσεις των σχολείων για ακόμα μια 2ετία στην συντήρηση, ειδικά στα Πρότυπα και Πειραματικ, όπου ήδη έχει κατασκευαστεί πλειοψηφία. Οι κρίσεις για 5ετή θητεία με τον νόμο Διαμαντοπούλου,  ήταν παρωδία κρίσεων.
Κάθε μέρα που περνάει, παγιώνεται η αντίληψη, ότι κάποιοι από την  κυβέρνηση " εμπαίζουν τους αγωνιστές", που αντιτάχθηκαν στον νόμο Διαμαντοπούλου, δεν θα τους επαναφέρουν, αλλά αντίθετα δίνουν ουσιαστικά δύο χρόνια παράταση στους Διευθυντές ‘που ήρθαν από το παράθυρο‘, με τον νόμο Διαμαντοπούλου. Οι αγωνιστές, δεν θα ανεχτούν άλλο εμπαιγμό.
Δεν μπορούν για επιστημονικούς και ηθικούς λόγους οι ίδιοι Διευθυντές που υπηρέτησαν τα Πρότυπα της κ. Διαμαντοπούλου, να υπηρετήσουν και τα Πειραματικά. Τότε μιλάμε για επιστημονικό, ηθικό και πολιτικό ξεπεσμό και πλέον κανείς σοβαρός επιστήμονας δεν θα ξανασχοληθεί με αυτό το θέμα. Η προδοσία και η σύγχυση προ των πυλών. Σύγχρονη διαπίστωση.
 
Θέμα  1. Κατεπείγον Σχέδιο Νόμου   «Επείγοντα μέτρα για την Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια και Τριτοβάθμια Εκπαίδευση» που συζητείται σήμερα και αύριο στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, προκειμένου να ψηφιστεί στην Ολομέλεια της Βουλής την Παρασκευή 8 Μαΐου 2015.
2. Επιλογή Διευθυντών Γενικών σχολείων και Διευθυντών Πειραματικών και Προτύπων
3. Μοριοδότηση για επιλογή Διευθυντών Γενικών σχολείων  και Προτύπων και Πειραματικών σχολείων
4. Διόρθωση αδικιών. Να επιστρέψουν στις οργανικές τους θέσεις ή να πάρουν 5ετή θητεία κατά προτεραιότητα στα σχολεία που είχαν οργανική θέση πριν το 2011, όσοι είχαν οργανική θέση ως το 2011 στα «Πειραματικά» και διαφώνησαν με τον Νόμο Διαμαντοπούλου, είτε δεν αξιολογήθηκαν σκοπίμως, είτε δεν υπέβαλλαν φάκελο αξιολόγησης, είτε αν και κατέθεσαν φάκελο αξιολόγησης η αξιολόγησή τους «διεκόπη»,  με παράνομη απόφαση της ΔΕΠΠΣ - όπως έγινε με την δική μου περίπτωση -, είτε αν και αξιολογήθηκαν για 5ετη θητεία παραιτήθηκαν μετά από ‘πιέσεις‘. Οι υπεύθυνοι των παρανομιών, ήταν το «κύκλωμα»  ΔΕΠΠΣ με Αντωνίου Ιωάννη, ΕΛΜΕ Προτύπων με Παπατσίμπα Λαμπρινή, με την Διευθύντρια ΠΣΠΣΑ Δανίλη Ελένη, που παράνομα είχε επιλεγεί αν και έλειπε το πτυχίο της από τον φάκελο επιλογής της και το είχε με 5/10, δηλ. «καλώς». Κατά των ανωτέρω έχουν κατατεθεί μηνύσεις. Οι ανωτέρω είχαν λίστες «ημετέρων», αλλά και «αντιφρονούντων» και ενεργούσαν, όπως λένε οι καταγγελίες, ως «ιδιότυπη συμμορία» στον χώρο της παιδείας, Την υπόθεση χειρίζεται ο 19ος ανακριτής μετά από μήνυσή μου. Οι ανωτέρω ήταν τα πρωτοπαλίκαρα των λεγομένων Προτύπων Πειραματικών. Σήμερα, έχουν καταφέρει να ξεγελάσουν τους Συμβούλους Υπουργών και να επιβάλλουν πάλι την παρουσία τους, δηλ. αυτοί να είναι Διευθυντές, όποιο και σχολείο και να υπηρετούν, αρκεί να μετέχουν της λεγόμενης «εξουσίας», ώσπου να φύγει η νέα κυβέρνηση και να ξαναπάνε στην επόμενη και στην μεθεπόμενη κλπ…
 
Τροπολογίες. Ανάλυση  εδικές Παρατηρήσεις, Προτάσεις.
 
Κύριε Υπουργέ, Κυρίες Κύριοι,
Αν ψηφιστεί έτσι ο νόμος θα επανεκλεγούν οι ίδιοι Διευθυντές, που έφερε από το «παράθυρο η κ. Διαμαντοπούλου.
Προτείνουμε να αργήσει και να καθυστερήσει, η εφαρμογή του νέου νόμου στα «Πειραματικά των Πανεπιστημίων», που υπάγονται στα ΑΠΥΣΔΕ, αφού οι Διευθυντές που θα επιλεγούν, δεν θα συμμετάσχουν στην ψήφιση Προϊσταμένων και Διευθυντών, γιατί ο Προϊστάμενός τους είναι ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης, που διορίζεται από τον κ. Υπουργό. Η καθυστέρηση αυτή μπορεί να βοηθήσει στην ψήφιση μιας τροπολογίας με σκοπό την δικαίωση και την αποκατάσταση του 40  %των αγωνιστών, που αντιστάθηκαν στον νόμο Διαμαντοπούλου.
 
Αν, τα Άρθρα του νέου νομοσχεδίου, ψηφιστούν ως έχουν, τότε οι συντηρητικές δυνάμεις επικράτησαν για πάντα. Δεδομένου ότι, για να υποβάλλει κανείς υποψηφιότητα πρέπει να έχει τουλάχιστον προϋπηρεσία σε Πειραματικό την τελευταία 5ετία, και δεδομένου ότι γίνεται μια 2ετής παράταση στους συντηρητικούς Διευθυντές των σχολείων αυτών, τότε μετά την 2ετία δεν θα υπάρχει εκπαιδευτικός που να δύναται να βάλει έστω υποψηφιότητα για Διευθυντής για τα νέα «πειραματικά» σχολεία.. Πρέπει να γίνουν κάποιες μικρές τροποποιήσεις για το καλό της δημοκρατικής  παιδείας.
 
Προτείνουμε τις κάτωθι τροποποιήσεις, βελτιώσεις, ανά άρθρο και αιτούμαστε να επιστρέψουν οι διωχθέντες, περίπου το 40% των εκπαιδευτικών στα Πειραματικά σχολεία, έστω για 5ετή θητεία κατά προτεραιότητα, πριν την επιλογή των νέων Διευθυντών. Η επιστροφή μπορεί να γίνει με απλή τροπολογία, που θα ορίζει ότι " όσοι εκπαιδευτικοί στερήθηκαν για οποιοδήποτε λόγο την οργανική τους θέση  από το 2011 και μετά, στα «πειραματικά» σχολεία, επιστρέφουν στις οργανική τους θέση με την ψήφιση του νόμου αυτού".
Προτείνουμε  δύο ψηφοφορίες για την μοριοδότηση των υποψήφιων Διευθυντών για τα Πειραματικά και τα Πρότυπα, αφού δεν έχουν επιστρέψει ακόμα στα Πειραματικά οι διωχθέντες..
Στην πρώτη φάση ο Σύλλογος θα μοριοδοτήσει με 10 % τον υποψήφιο και το υπόλοιπο 10% θα το δώσει η ΔΕΠΠΣ ή το οικείο Πανεπιστημιακό Τμήμα.
Στην δεύτερη φάση ο Σύλλογος θα μοριοδοτήσει με 13% τον υποψήφιο ενώ το υπόλοιπο 20% θα το δώσει η ΔΕΠΠΣ ή το οικείο Πανεπιστημιακό Τμήμα.
 
Άρθρο 10. Ρυθμίσεις θεμάτων του εκπαιδευτικού προσωπικού των πειραματικών και πρότυπων σχολείων  Πρέπει να προστεθεί η εξής αποκατάσταση αδικιών: Σωστά γίνεται η διάκριση Πειραματικών και Προτύπων.
 Πρόταση. Επιστρέφουν στις οργανικές τους θέσεις, με αίτησή τους το σύνολο των εκπαιδευτικών των Πειραματικών σχολείων, που είχαν οργανική θέση, έως την ψήφιση του Νόμου 3966/2011 άσχετα του λόγου που την έχασαν και επιστρέφουν στις οργανικές τους θέσεις έστω για 5ετή θητεία κατά προτεραιότητα, αρχικά για να ψηφίσουν τον νέο Διευθυντή και οριστικά στις 30-6-2015. Οι εκπαιδευτικοί αυτοί, περίπου το 40% των Πειραματικών, είχαν υψηλά τυπικά και ουσιαστικά προσόντα, είχαν πάρει την οργανική τους θέση, βάσει επιλογής βάσει επιστημονικών κριτηρίων, είχαν κριθεί από το ΚΥΣΔΕ και ΚΥΣΠΕ και αντιστάθηκαν στην εφαρμογή του αντιεπιστημονικού Νόμου 3699/2011. Οι υπηρετούντες με θητεία παραμένουν αν υπάρχουν ώρες διδασκαλίας ενώ προηγούνται οι έχοντες οργανική θέση. Όσοι περισσεύουν τίθενται στην διάθεση του οικείου ΠΥΣΔΕ και ΠΥΣΠΕ και παίρνουν οργανική θέση στην Περιφέρεια.
 
Σωστά γίνεται διάκριση Πειραματικών και Προτύπων Επομένως όσοι είχαν ήδη 5ετή θητεία για τα «Πρότυπα Πειραματικά» της κ. Διαμαντοπούλου, τώρα με την ψήφιση του νέου νόμου λήγει αυτομάτως αυτή η 5ετής θητεία γιατί είχαν επιλεγεί για τα «Πρότυπα Πειραματικά» και όχι για τα «Πειραματικά» και «Πρότυπα»!  
 Αφού το άρθρο 11. αναφέρει ξεχωριστά το Πειραματικό Γυμνάσιο του Πανεπιστημίου Αθηνών ΠΣΠΑ με το Πειραματικό Λύκειο του Πανεπιστημίου Αθηνών ΠΣΠΑ,  (το οποίο σήμερα είναι ενιαίο με έναν Διευθυντή και έναν Σύλλογο Διδασκόντων), τότε α δύο αυτά σχολεία θα λειτουργούν από 30-6-2015 ως ξεχωριστές σχολικές μονάδες με άλλον Διευθυντή και Υποδιευθυντή για το ένα και άλλον για το άλλο. Οι εκπαιδευτικοί πρέπει με αίτησή τους να επιλέξουν το ένα ή το άλλο σχολείο. Το αυτό για το Πειραματικό Γυμνάσιο του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης ΠΣΠΘ και για το Πειραματικό Λύκειο του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης ΠΣΠΘ. Όλα τα Πειραματικά σχολεία των Πανεπιστημίων υπαγόντουσαν και υπάγονται στα ΑΠΥΣΔΕ και ΑΠΥΣΠΕ. Ο Επόπτης Καθηγητής πρέπει να είμαι μέλος ΔΕΠΣ των οικείων Παιδαγωγικών Τμημάτων, π.χ, της Φιλοσοφικής Αθηνών για το ΠΣΠΑ και της Φιλοσοφικής Θεσσαλονίκης γα το ΠΣΠΘ. Τα λοιπά Πειραματικά και τα Πρότυπα που συνδέονται με τα Πανεπιστήμια, υπάγονται στα ΠΥΣΔΕ και ΠΥΣΠΕ. Υπουργική Απόφαση ορίζει τις λεπτομέρειες.
Άρθρο 12. Αρμοδιότητες ΔΕΠΠΣ.
Η ΔΕΠΠΣ πρέπει να συμβάλει με ποσοστό 13% στην επιλογή Διευθυντών και υποδιευθυντών των Πειραματικών και Προτύπων. Όπως επίσης, το αρμόδιο Πανεπιστημιακό Τμήμα που υπάγεται το Πειραματικό σχολείο πρέπει να εισηγείται για την επιλογή του Διευθυντή με ένα ποσοστό έως  23%.
Άρθρο 13. Επιλογή Διευθυντή και υποδιευθυντή Πειραματικών και Προτύπων.
Πολύ σωστές οι κάτωθι διατάξεις
 Υποψήφιοι για τις θέσεις Διευθυντών των πειραματικών και προτύπων σχολείων, εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που έχουν 18 τουλάχιστον μήνες προϋπηρεσία με οργανική θέση ή θέση επί θητεία σε ένα από τα σχολεία τα οριζόμενα από τον παρόντα νόμο ως πειραματικά ή ως πρότυπα και διαθέτουν τα προσόντα άσκησης καθηκόντων Διευθυντή στα λοιπά σχολεία αντίστοιχης βαθμίδας.
Στην ψηφοφορία συμμετέχουν μόνιμοι και αναπληρωτές εκπαιδευτικοί. Αν εκπαιδευτικός διδάσκει σε περισσότερες σχολικές μονάδες ή Ε.Κ. ψηφίζει στη σχολική μονάδα όπου έχει τις περισσότερες ώρες, με βάση την απόφαση διάθεσης των Υπηρεσιακών Συμβουλίων που επικαιροποιούν και αποστέλλουν αλφαβητικό πίνακα με τις αποφάσεις των διαθέσεων των εκπαιδευτικών στα σχολεία, πριν τη διαδικασία  επιλογής των Διευθυντών Σχολικών Μονάδων.
 
 Δεν επιλέγεται ως στέλεχος της εκπαίδευσης εκπαιδευτικός, ο οποίος έχει καταδικαστεί τελεσίδικα για πειθαρχικό παράπτωμα με την ποινή της προσωρινής ή της οριστικής παύσης, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 109 του Υπαλληλικού Κώδικα (κ.ν. 3528/2007, Α΄ 26) ή για τον οποίον συντρέχουν τα κωλύματα διορισμού της παραγράφου 1 του άρθρου 8 του ίδιου Κώδικα. Επίσης δεν επιλέγεται ως στέλεχος της εκπαίδευσης, εκπαιδευτικός, του οποίου τα πιστοποιητικά των αντικειμενικών κριτηρίων που προσκομίζονται κατά τη διαδικασία επιλογής είναι πλαστά ή αναληθή με σκοπό την παραπλάνηση της υπηρεσίας.
 
Άρθρο 16.  Επιλογή στελεχών εκπαίδευσης.
 
Για τους υποψηφίους  Διευθυντές σχολικών μονάδων και Ε.Κ.
Το κριτήριο αυτό αποτιμάται με τη μυστική ψηφοφορία του συλλόγου διδασκόντων της σχολικής μονάδας που ο υποψήφιος θα επιλέξει σύμφωνα με τα οριζόμενα κατωτέρω. Στην μυστική ψηφοφορία δεν συμμετέχει ο ίδιος ή σύζυγος ή συγγενής έως δευτέρου βαθμού εξ αίματος.
 
Άρθρο 17. Προϋποθέσεις για Επιλογή στελεχών εκπαίδευσης.
 
Η μοριοδότηση των υποψήφιων Διευθυντών, δεν μπορεί να είναι η ίδια , για τους υποψήφιους για Γενικά ή Τεχνικά σχολεία και ίδια για τα Πειραματικά και Πρότυπα σχολεία
  1. Σύμφωνα με την τροπολογία για την επιλογή των Διευθυντών Σχολείων προβλέπει –εκτός εάν υπάρξουν αλλαγές- την εξής μοριοδότηση για τα Γενικά Λύκεια:
  • 12 μόρια οι ψήφοι του Συλλόγου Διδασκόντων (γίνεται αναγωγή του 33%)
  • 14 μόρια   προϋπηρεσία  των εκπαιδευτικών εκ των οποίων 11 προϋπηρεσία και 3 θέση ευθύνης
  •   4 μόρια το σύνολο των Μεταπτυχιακών και Διδακτορικών
  •   2  μόρια το δεύτερο πτυχίο
  • Λιγότερο από 0,5  μόριο ΤΠΕ Β Επιπέδου
  • Mέχρι 0,5 μόριο η ξένη γλώσσα, ανάλογα το επίπεδο
Σύμφωνα με τα παραπάνω προκύπτουν οι εξής διαπιστώσεις :
Α. Συρρικνώνεται η μοριοδότηση των επιστημονικών προσόντων
Β. Εξομοιώνονται περίπου τα Διδακτορικά με τα Μεταπτυχιακά
Γ. Αυξάνεται η μοριοδότηση της αρχαιότητας
Δ. Δεν υπάρχει μοριοδότηση στην συγγραφή βιβλίων, άρθρων κλπ. και επαφίεται στον Σύλλογο η μοριοδότηση.
  1. Μοριοδότηση για τα Πειραματικά και Πρότυπα σχολεία, προτείνουμε:
    Στα Πειραματικά και Πρότυπα σχολεία πρέπει να λαμβάνονται υπόψη πιο πολύ τα επιστημονικά και παιδαγωγικά προσόντα.
    Α. Τα Πειραματικά των Πανεπιστημίων υπαγόντουσαν στην Περιφέρεια Εκπαίδευσης και στα ΑΠΥΣΔΕ όπου πέρναγαν συνέντευξη οι υποψήφιοι και η επιλογή των Διευθυντών γινόταν βάσει πρότασης του οικείου Πανεπιστημίου, που ανήκε το Πειραματικό του Πανεπιστημίου και για παράδειγμα για το ΠΠΣΠΑ Σκουφά 43 Κολωνάκι, εισηγείτο τη Φιλοσοφική Σχολή Αθηνών. Παρόμοια επιλογή γινόταν για το Πειραματικό του πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης Πάτρας, Κρήτης κλπ.
     Β. Τα υπόλοιπα Πειραματικά και τα Πρότυπα,  υπάγονται στα ΠΥΣΔΕ και ΠΥΣΠΕ και η επιλογή Διευθυντών γινόταν από τα κατά τόπους ΠΥΣΔΕ και ΠΥΣΠΕ, όπου εκεί γινόταν η συνέντευξη των υποψηφίων.
    Προτείνουμε για τα Πειραματικά των Πανεπιστημίων, η συνέντευξη να αντικατασταθεί από την ψήφο του Συλλόγου διδασκόντων, αλλά κατά την γνώμη μας είτε πρέπει να εισηγείται το οικείο Πανεπιστήμιο ή η ΔΕΠΠΣ με ποσοστό μορίων 10% και ο Σύλλογος το υπόλοιπο 13%
  • 12 μόρια οι ψήφοι του Συλλόγου Διδασκόντων (γίνεται αναγωγή του 33%)
  • 10 μόρια   προϋπηρεσία  των εκπαιδευτικών εκ των οποίων 8 προϋπηρεσία και 2 θέση ευθύνης
  • Περίπου 5 μόρια το σύνολο των Μεταπτυχιακών 2  και Διδακτορικών 3
  • Λιγότερα από 2  μόρια το δεύτερο πτυχίο
  • Λιγότερο από ένα  μόριο ΤΠΕ Β Επιπέδου
  • Mέχρι 1 μόριο η ξένη γλώσσα, ανάλογα το επίπεδο
  • Πρόταση 4 μόρια διδασκαλία στο πανεπιστήμιο, βιβλία δημοσιεύσεις κλπ..
Σύμφωνα με τα παραπάνω προκύπτουν οι εξής διαπιστώσεις :
Α. Αυξάνεται η μοριοδότηση των επιστημονικών προσόντων
Β. Μοριοδοτούνται τα Διδακτορικά και τα Μεταπτυχιακά
Γ. Μειώνεται η μοριοδότηση της αρχαιότητας
Δ. Αυξάνεται η μοριοδότηση της συγγραφής βιβλίων, της διδασκαλίας με το Π.Δ. 407 σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ, οι δημοσιεύσεις η συμμετοχή σε συνέδρια κλπ. Ειδικά για τους υποψήφιους των Πειραματικών των Πανεπιστημίων.
ζ) Υποψήφιοι για τις θέσεις Διευθυντών των πειραματικών και προτύπων σχολείων, εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που έχουν 18 τουλάχιστον μήνες προϋπηρεσία με οργανική θέση ή θέση επί θητεία σε ένα από τα σχολεία τα οριζόμενα από τον παρόντα νόμο ως πειραματικά ή ως πρότυπα και διαθέτουν τα προσόντα άσκησης καθηκόντων Διευθυντή στα λοιπά σχολεία αντίστοιχης βαθμίδας.
 
 Δεν επιλέγεται ως στέλεχος της εκπαίδευσης εκπαιδευτικός, ο οποίος έχει καταδικαστεί τελεσίδικα για πειθαρχικό παράπτωμα με την ποινή της προσωρινής ή της οριστικής παύσης, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 109 του Υπαλληλικού Κώδικα (κ.ν. 3528/2007, Α΄ 26) ή για τον οποίον συντρέχουν τα κωλύματα διορισμού της παραγράφου 1 του άρθρου 8 του ίδιου Κώδικα. Επίσης δεν επιλέγεται ως στέλεχος της εκπαίδευσης, εκπαιδευτικός, του οποίου τα πιστοποιητικά των αντικειμενικών κριτηρίων που προσκομίζονται κατά τη διαδικασία επιλογής είναι πλαστά ή αναληθή με σκοπό την παραπλάνηση της υπηρεσίας.
 
 
Άρθρο 18 Κριτήρια επιλογής Διευθυντών σχολείων.
Παρατηρήσεις, Προτάσεις.
Πρέπει να μελετηθούν οι ακρότητες της εφαρμογής του νέου συστήματος.
Θεωρητικά σε  κάθε σχολείο,  μπορούν να πάρουν το 20% μόνο πέντε υποψήφιοι.
Στα Πειραματικά και Πρότυπα προτείνουμε να μπορούν να είναι υποψήφιοι όσοι συγκέντρωσαν το 10% και θεωρητικά μπορούν δέκα υποψήφιοι. Το υπόλοιπο 10% για τα Πειραματικά και Πρότυπα προτείνουμε να το μοριοδοτεί η ΔΕΠΠΣ ή το οικείο Πανεπιστήμιο
Να επιστρέψουν στις οργανικές τους θέσεις ή να πάρουν τώρα, 5ετή θητεία κατά προτεραιότητα στα σχολεία που είχαν οργανική θέση πριν το 2011, όσοι είχαν οργανική θέση ως το 2011 στα Πειραματικά και διαφώνησαν με τον Νόμο Διαμαντοπούλου, είτε δεν αξιολογήθηκαν σκοπίμως, είτε δεν υπέβαλλαν φάκελο αξιολόγησης, είτε αν και κατέθεσαν φάκελο αξιολόγησης η αξιολόγησή τους «διεκόπη»,  με παράνομη απόφαση της ΔΕΠΠΣ, - όπως έγινε με την δική μου περίπτωση - , είτε αν και αξιολογήθηκαν για 5ετη θητεία παραιτήθηκαν μετά από «παράνομες πιέσεις».
Όσοι,  πήραν 5ετή θητεία με τον Νόμο Διαμαντοπούλου την πήραν για τα λεγόμενα «Πρότυπα Πειραματικά» και όχι για τα «Πειραματικά» και «Πρότυπα». Επομένως αφού καταργούνται τα λεγόμενα «Πρότυπα Πειραματικά» καταργούνται και οι 5ετής θητείες για τα σχολεία αυτά, όπως καταργηθήκαν οι οργανικές μας θέσεις στα «Πειραματικά» το 2011. Γιατί εύκολα δέχονται κάποιοι τον διωγμό μας από τα Πρότυπα Πειραματικά της Διαμαντοπούλου και τώρα δεν δέχονται την αποκατάστασή μας, λένε οι αγωνιστές που είναι το 40%. Με το νέο νομικό καθεστώς πρέπει να αποκατασταθούν οι αδικίες.
 
Η ψηφοφορία πρέπει να γίνει σε δύο φάσεις.
 
1η. φάση για να πάρει ο υποψήφιος το ελάχιστο ποσοστό του 20% για τα Γενικά Σχολεία και 10% στα Πειραματικά και Πρότυπα (σε αυτά το υπόλοιπο 10% να το πάρει από την ΔΕΠΠΣ ή από την τριμελή Επιτροπή του οικείου Πανεπιστημιακού Τμήματος,  που ανήκει το Πειραματικό του Πανεπιστημίου). 
2η. φάση νέα ψηφοφορία για να πάρει ο υποψήφιος τα μόρια που θα υπολογιστούν για την οριστική του κατάταξη, που θα είναι 10% από τον Σύλλογο και 20% από την ΔΕΠΠΣ ή  από την τριμελή Επιτροπή του οικείου Πανεπιστημιακού Τμήματος,  που ανήκει το Πειραματικό του Πανεπιστημίου.
Με άλλα λόγια θα μπορούσε το Οικείο Πανεπιστημιακό Τμήμα να αποφασίζει ποιοι υποψήφιοι θα περάσουν στην Β. φάση και η ΔΕΠΠΣ να δίνει τα μόρια περίπου 20%.
 
Οι ψηφοφορίες για τα Πειραματικά και Πρότυπα, πρέπει να γίνουν όταν επιστρέψουν, όσοι είχαν οργανική θέση πριν το 2011 και οι διωκόμενοι από την εφαρμογή του Νόμου3699/2011, έστω για 5ετή θητεία κατά προτεραιότητα.
Πρέπει να υπάρχει λίστα με αναπληρωτές, γιατί ο επιλεγής υποψήφιος,  μπορεί στην πορεία να παραιτηθεί κλπ… Δεν μπορεί να είναι υποψήφιος Διευθυντής στα Πειραματικά κανείς αν δεν είχε οργανική θέση πριν το 2011, γιατί έτσι θα επιλεγούν αυτόματα όλοι οι Διευθυντές που είχαν έρθει με τον νόμο Διαμαντοπούλου, αφού ήδη έχουν την πλειοψηφία των επί 5ετή θητεία διδασκόντων. Ας μην ξεχνάμε ότι εδιώχθη το 40% των διδασκόντων στα Πειραματικά μετά το 2011 και στην θέση τους ήρθαν με διαβλητά κριτήρια οι λεγόμενοι με 5ετή θητεία. Πρέπει οι διωχθένετες του 2011 να επιστρέψουν στην οργανική τους θέση και να ψηφίσουν τον νέο Διευθυντή και να έχουν δικαίωμα συμμετοχής ως υποψήφιοι Διευθυντές στα Πειραματικά.
Ο Σύλλογος διδασκόντων, προτείνουμε  στην δεύτερη ψηφοφορία να δίνει το 13%. Το υπόλοιπο 20% για τα Πειραματικά και Πρότυπα προτείνουμε να το μοριοδοτεί η ΔΕΠΠΣ ή το οικείο Πανεπιστήμιο σε σύνολο 33%.
Για την τελική κατάταξη προσμετρούνται τα μόρια των τυπικών και ουσιαστικών προσόντων (σε σύνολο 77%) και η ψηφοφορία του Συλλόγου διδασκόντων 13% και το υπόλοιπο 20% να δίνεται από το οικείο Πανεπιστήμιο ή της ΔΕΠΠΣ. (σε σύνολο 33%). Επιλέγεται Διευθυντής, αυτός που έφερε το υψηλότερο αποτέλεσμα της πρόσθεσης των τυπικών και ουσιαστικών προσόντων και της ψηφοφορίας του Συλλόγου Διδασκόντων, της οποίας το ανώτατο συνολικό το άθροισμα είναι 100%.
Σε περίπτωση που δεν υπάρχει υποψήφιος, πρέπει να γίνει νέα ψηφοφορία στις 1η Σεπτέμβρη 2015.
Σε τελευταία λύση αφού δεν υπάρχει ουδείς που θέλει να γίνει Διευθυντής, να ορίζεται Διευθυντής από το οικείο ΠΥΣΔΕ και ΠΥΣΠΕ ή από την ΔΕΠΠΣ με θητεία.
 
ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
Θέμα:  Πειραματικά και Πρότυπα σχολεία. Οργανικές θέσεις, διόρθωση αδικιών, αποκατάσταση διωχθέντων και επιλογή νέων Διευθυντών για τα Πειραματικά σχολεία. Παρατηρήσεις Προτάσεις.
Προτείνουμε δύο ψηφοφορίες για την μοριοδότηση των υποψήφιων Διευθυντών για τα «Πειραματικά» και τα «Πρότυπα».
Στην πρώτη φάση ο Σύλλογος θα μοριοδοτήσει με 10 % τον υποψήφιο και το υπόλοιπο 10% θα το δώσει η ΔΕΠΠΣ ή το οικείο Πανεπιστημιακό Τμήμα.
Στην δεύτερη φάση ο Σύλλογος θα μοριοδοτήσει με 13% τον υποψήφιο ενώ το υπόλοιπο 20% θα το δώσει η ΔΕΠΠΣ ή το οικείο Πανεπιστημιακό Τμήμα.
 
Θέμα 1. : Πρόταση τροπολογίας. Εκπαιδευτικοί που είχαν οργανική θέση σε Πειραματικά σχολεία, πριν την ψήφιση του Νόμου 3966/2011, επιστρέφουν με αίτησή τους, στις πρώην οργανικές τους θέσεις, έστω για 5ετή θητεία κατά προτεραιότητα, ανεξάρτητα του λόγου που τις χάσανε. Οι εκπαιδευτικοί αυτοί έχουν δικαίωμα ψήφισης νέου Διευθυντή στα Πειραματικά ή να συμμετέχουν ως υποψήφιοι, για την θέση του Διευθυντή στο Πειραματικά, αν έχουν τριετή προϋπηρεσία σε αυτά στην πρώτη φάση ψηφοφορίας και το 10% του Συλλόγου διδασκόντων. Ο Σύλλογος διδασκόντων, μπορεί να προτείνει στην πρώτη φάση έως (5) πέντε υποψήφιους για κάθε Πειραματικό Σχολείο. Στην ψηφοφορία μπορούν να συμμετέχουν και μη διδάσκοντες, π.χ. επιστάτες, καθαρίστριες, αλλά δεν μπορούν να είναι υποψήφιοι Διευθυντές. Υποψήφιοι σε δύο σχολεία, ενώ στα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα έχουν τα ίδια μόρια, αντί της συνέντευξης (δηλ. το 33%) το λαμβάνουν μόνο με  τα μόρια της δεύτερης ψηφοφορίας για κάθε σχολείο, που είναι υποψήφιοι και δεν «μεταφέρουν» τις ψήφους σε άλλο σχολείο. Το 33% των προσόντων το λαμβάνουν, με αναλογία των ψήφων επί της 100 που έλαβαν σε κάθε σύλλογο διδασκόντων. Ουσιαστικά γίνονται δύο ψηφοφορίες. Η πρώτη για να οριστεί κανείς υποψήφιος Διευθυντής και η τελική για να πάρει τα απαιτούμενα τελικά μόρια από την ψηφοφορία. Δεν χρειάζεται κανείς να πάρει στην τελική ψηφοφορία το 51% των ψήφων, αλλά την σχετική πλειοψηφία που έλαβε κατά την τελική ψηφοφορία. Για την τελική κατάταξη προσμετρούνται τα μόρια των τυπικών και ουσιαστικών προσόντων (σε σύνολο 77%) και η ψηφοφορία του Συλλόγου διδασκόντων 13% και το υπόλοιπο 20% να δίνεται από το οικείο Πανεπιστήμιο ή της ΔΕΠΠΣ. (σε σύνολο 33%). Επιλέγεται Διευθυντής, αυτός που έφερε το υψηλότερο αποτέλεσμα της πρόσθεσης των τυπικών και ουσιαστικών προσόντων και της ψηφοφορίας του Συλλόγου Διδασκόντων, της οποίας το ανώτατο συνολικό το άθροισμα είναι 100%. Συντάσσεται πίνακας επιτυχόντων και αν κάποιος, που επιλέγει, δεν επιθυμεί να υπηρετήσει ή παραιτηθεί εντός του έτους, αντικαθίσταται από τον επόμενο.
 
Αποκατάσταση όλων των διωχθέντων εκπαιδευτικών των Πειραματικών σχολείων, που είχαν οργανική θέση, έως την ψήφιση του Νόμου 3966/2011 και επιστροφή στις οργανικές τουςέστω για 5ετή θητεία κατά προτεραιότητα, στις 30-6-2015. Οι εκπαιδευτικοί αυτοί, είχαν υψηλά τυπικά και ουσιαστικά προσόντα, είχαν πάρει την οργανική τους θέση, βάσει επιστημονικών κριτηρίων, είχαν κριθεί από το ΚΥΣΔΕ και ΚΥΣΠΕ και αντιστάθηκαν στην εφαρμογή του αντιεπιστημονικού Νόμου 3699/2011.
Από αυτούς τους εκπαιδευτικούς,  α) άλλοι, δεν υπέβαλαν φάκελο, για να ενταχτούν στο νέο καθεστώς της 5ετούς θητείας, β) άλλοι, ενώ υπέβαλαν φάκελο και η  κρίση τους, είτε διακόπηκε παράνομα, άλλοι κάτω από πιέσεις απέσυραν τον φάκελο υποψηφιότητας, άλλοι αγανάκτησαν και δεν πήγαν στην λεγόμενη επιλογή – παρωδία και γ) άλλοι, ενώ επιλέχτηκαν για 5ετή θητεία στην συνέχεια παραιτήθηκαν από αυτήν, είτε παραιτήθηκαν μετά από κάποιο διάστημα, γιατί δεν θέλανε να υπηρετούν ένα θεσμό παρωδία, των λεγομένων Προτύπων Πειραματικών σχολείων, σε συνθήκες πίεσης και εξευτελισμού τους, μέσα και έξω από το σχολείο. Τέλος άλλοι αναγκαστικά, πήραν σύνταξη. Όλοι οι εκπαιδευτικοί που έχασαν την οργανική τους θέση,, είχαν  υψηλά τυπικά και ουσιαστικά  προσόντα  και πρέπει να γίνει αποκατάσταση όλων των ανωτέρω και των αδικιών, όλων εκπαιδευτικών  που  εκδιώχτηκαν ποικιλοτρόπως από το 2011, με τονΝόμο 3966/ 2011, ενώ η ανακοίνωση της ΟΛΜΕ,  πιθανά από παραδρομή, δεν περιλαμβάνει όλες αυτές τις κατηγορίες.
Να επιστρέψουν στις οργανικές τους θέσεις ή να πάρουν 5ετή θητεία κατά προτεραιότητα στα σχολεία που είχαν οργανική θέση πριν το 2011, όσοι είχαν οργανική θέση ως το 2011 στα Πειραματικά και διαφώνησαν με τον Νόμο Διαμαντοπούλου, είτε δεν αξιολογήθηκαν σκοπίμως, είτε δεν υπέβαλλαν φάκελο αξιολόγησης, είτε αν και κατέθεσαν φάκελο αξιολόγησης η αξιολόγησή τους «διεκόπη»,  με παράνομη απόφαση της ΔΕΠΠΣ, - όπως έγινε με την δική μου περίπτωση - , είτε αν και αξιολογήθηκαν για 5ετη θητεία παραιτήθηκαν μετά από «παράνομες πιέσεις».
Όσοι,  πήραν 5ετή θητεία με τον Νόμο Διαμαντοπούλου την πήραν για τα λεγόμενα «Πρότυπα Πειραματικά» και όχι για τα «Πειραματικά» και «Πρότυπα». Επομένως αφού καταργούνται τα λεγόμενα «Πρότυπα Πειραματικά» καταργούνται και οι 5ετής θητείες για τα σχολεία αυτά, όπως καταργηθήκαν οι οργανικές μας θέσεις στα «Πειραματικά» το 2011. Με το νέο νομικό καθεστώς πρέπει να αποκατασταθούν οι αδικίες.
 Άρα, είναι ανεδαφικές οι απόψεις που λένε, ότι δεν μπορούν να επιστρέψουν πίσω οι αδικημένοι και αντιστασιακοί στον νόμο Διαμαντοπούλου και να ξαναπάρουν την οργανική τους θέση ή έστω 5ετή θητεία για τα «Πειραματικά» και «Πρότυπα» κατά προτεραιότητα και των υπηρετούντων ήδη με 5ετή θητεία για τα λεγόμενα «Πρότυπα Πειραματικά» της κ. Διαμαντοπούλου..
Αιτούμαστε, να πάρουμε 5ετή θητεία ή οργανική θέση στα νέα  «Πειραματικά» και «Πρότυπα», διότι είχαμε οργανική θέση σε αυτά πριν την ψήφιση του νόμου Διαμαντοπούλου.
 
Αιτούμαστε, να επιστρέψουν, όλοι οι  εκπαιδευτικοί, οι οποίοι είχαν οργανικές θέσεις με απόφαση του ΚΥΣΔΕ και ΚΥΣΠΕ και Υπουργική Απόφαση για τοποθέτηση στα Πειραματικά και οι οποίοι, με διάφορους τρόπους εκδιώχτηκαν από το 2011 και μετά, με την ψήφιση  του Νόμο 3966/2011, (είτε δεν υπέβαλαν φάκελο, είτε υπέβαλαν και η αξιολόγησή τους διακόπηκε παράτυπα, είτε διακόπηκε για διάφορους λόγους, είτε πήραν 5ετή θητεία και στην συνέχεια παραιτήθηκαν)  στις οργανικές τους θέσεις στα Πειραματικά των Πανεπιστημίων έως τις 30-6-2015 με δική τους αίτηση και να συνεχίζουν να διατηρούν την οργανική τους θέση, έστω για 5ετή θητεία κατά προτεραιότητα, .Οι εκπαιδευτικοί αυτοί, δικαιούνται να παρευρεθούν στην ψήφιση του υποψήφιου Διευθυντή όποτε γίνει αυτή ή να είναι οι ίδιοι υποψήφιοι και πρέπει να παρευρεθούν στα Πειραματικά έστω την ημέρα της ψηφοφορίας για το ποσοστό του 10%. Τονίζουμε, ότι για τις οργανικές τους θέσεις είχαν κριθεί από το ΚΥΣΔΕ και ΚΥΣΠΕ βάσει επιστημονικών κριτηρίων,  κάτι που σκόπιμα το απέκρυψαν κάποιοι, για να τους διώξουν. Επίσης, όσοι από αυτούς διαθέτουν διδακτορικές σπουδές να δύνανται να τύχουν τριετούς συνεχούς απόσπασης σε Πανεπιστήμια, Τμήματα και φορείς σχετικούς με το διδακτορικό τους δίπλωμα κατά προτεραιότητα των λοιπών αποσπασμένων. Τέλος, όσοι  από αυτούς έχουν εκτός από τις διδακτορικές σπουδές και αξιόλογο διδακτικό έργο και ερευνητικό και συγγραφικό έργο δύνανται να μεταταχτούν με δική τους αίτηση σε Πανεπιστήμια και φορείς σε προσωποπαγείς ή οργανικές  θέσεις εδικού διδακτικού και ερευνητικού προσωπικού προς κάλυψη αναγκών των οικείων τμημάτων των Πανεπιστημίων σε ειδικό διδακτικό και ερευνητικό προσωπικό, σχετικό με το αντικείμενο των διδακτορικών σπουδών τους.
Οι εκπαιδευτικοί αυτοί έχουν δικαίωμα ψήφισης νέου Διευθυντή στα Πειραματικά ή να συμμετέχουν ως υποψήφιοι για την θέση του Διευθυντή στο Πειραματικά, αν έχουν τριετή προϋπηρεσία σε αυτά και το 10% του Συλλόγου των διδασκόντων στην πρώτη φάση ψηφοφορίας. Το υπόλοιπο 10% το παίρνουν από το οικείο Πανεπιστημιακό Τμήμα που ανήκει το σχολείο. Δικαιούνται να παρίστανται στα σχολεία που είναι υποψήφιοι, την ημέρα της ψηφοφορίας. Πριν την ψηφοφορία ο κάθε υποψήφιος μπορεί να αναπτύξει τις θέσεις του, για δέκα λεπτά ενώπιον του Συλλόγου διδασκόντων, για να τον γνωρίσουν, όσοι δεν τον γνωρίζουν. Στην δεύτερη ψηφοφορία για τα Πειραματικά και Πρότυπα ο Σύλλογος δίνει 13% των μορίων και η ΔΕΠΠΣ ή το οικείο Πανεπιστημιακό Τμήμα το υπόλοιπο 20% των μορίων.
 
Θέμα 2 : Πρόταση τροπολογίας. Οι νέοι Διευθυντές στα Πειραματικά και Πρότυπα σχολεία πρέπει να έχουν οργανική θέση και τριετή προϋπηρεσία σε αυτά και να εκλεγούν από τον σύλλογο διδασκόντων ως τις 1-9-2015. Για να μην γίνουν Διευθυντές μόνο αυτοί, που υπηρέτησαν το μνημονιακό Πρότυπο Πειραματικό, πρέπει να επιστρέψουν ταχύτατα στις οργανικές τους θέσεις, όσοι είχαν πριν οργανική θέση σε αυτά, (έστω για να συμμετέχουν στην ψηφοφορία του νέου Διευθυντή και ας συνεχίσουν να υπηρετούν στις θέσεις που είναι τώρα ως τις 30-7-2015 οπότε θα επανέλθουν οριστικά στις οργανικές τους θέσεις στα Πειραματικά). Οι εκπαιδευτικοί αυτοί έχουν δικαίωμα ψήφισης νέου Διευθυντή στα Πειραματικά ή να συμμετέχουν ως υποψήφιοι για την θέση του Διευθυντή στα Πειραματικά, αν έχουν τριετή προϋπηρεσία σε αυτά. Οι εκπαιδευτικοί αυτοί, πρέπει να έχουν το 10% των ψηφισάντων εκπαιδευτικών (ενώ στα Γενικά Λύκεια που δεν υπήρχε πρόβλημα ας έχουν το 20% των ψηφισάντων). Ο Σύλλογος διδασκόντων, μπορεί να προτείνει στην πρώτη φάση έως (5) πέντε υποψήφιους για κάθε Πειραματικό Σχολείο. Δηλαδή, ο κάθε εκπαιδευτικός μπορεί να βάλει έως πέντε σταυρούς. Η ψηφοφορία γίνεται με ευθύνη τριμελούς επιτροπής, στην οποία επιτροπή δεν συμμετέχον οι υποψήφιοι, είναι μυστική και συντάσσεται πρακτικό. Οι υποψήφιοι δύνανται να παρίστανται και να ψηφίζουν. Στην ψηφοφορία μπορούν να συμμετέχουν και μη διδάσκοντες, π.χ. επιστάτες, καθαρίστριες, αλλά δεν μπορούν να είναι υποψήφιοι Διευθυντές. Πριν την ψηφοφορία ο κάθε υποψήφιος μπορεί να αναπτύξει τις θέσεις του, για δέκα λεπτά ενώπιον του Συλλόγου διδασκόντων, για να τον γνωρίσουν όσοι δεν τον γνωρίζουν.
 
Εκπαιδευτικοί με 5ετη θητεία, σε Πειραματικά,  αν δεν είχαν πριν οργανική θέση στα Πειραματικά ή κατά την προηγούμενη  5ετίας δεν είχαν υπηρετήσει με οργανική θέση στα συγκεκριμένα Πειραματικά  σχολεία που θέλουν να είναι υποψήφιοι, δεν μπορούν να είναι υποψήφιοι σε αυτά (γιατί έτσι θα επικρατήσουν όσοι ήλθαν με τον νόμο Διαμαντοπούλου), αλλά μπορούν να είναι υποψήφιοι στα σχολεία
που υπηρέτησαν την προηγούμενη 5ετία…
Αιτούμαστε ότι, όσοι Διευθυντές δεν είχαν οργανική θέση στα Πειραματικά των Πανεπιστημίων – αλλά με τον νόμο Διαμαντοπούλου Νόμος 3966/ 2011 έγιναν Διευθυντές – δεν μπορούν να θέσουν εκ νέου υποψηφιότητα σε Πειραματικά των Πανεπιστημίων, αν δεν είχαν οργανική θέση σε αυτά πριν τα 2011. Ας μην ξεχνάμε ότι για να εκλεγεί ένας εκπαιδευτικός Διευθυντής, σε Πειραματικό πριν τον Νόμο 3966/ 2011, χρειαζόταν τριετή προϋπηρεσία σε Πειραματικό και οργανική θέση σε Πειραματικό, κάτι που ο Νόμος 3966/ 2011 το εξαφάνισε σκόπιμα.Σωστά, ο κ. Αν. Υπουργός κ. Κουράκης, δήλωσε ότι την 1η Σεπτέμβρη θα έχουν  όλα τα Σχολεία νέους Διευθυντές, που θα εκλεγούν από το Σύλλογο Διδασκόντων. Σωστά δήλωσε επίσης,  ότι για τα σχολεία Γενικής Παιδείας και τα τεχνικά  για το κάθε σχολείο μπορούν να θέσουν υποψηφιότητα τα μέλη του Συλλόγου Διδασκόντων. Για τα Πειραματικά και τα Πρότυπα πρέπει να μπουν κάποιες ιδιαίτερες προϋποθέσεις. Πρέπει πρώτα να επιλεγούν οι Διευθυντές για τα Γενικά, Τεχνικά Σχολεία κλπ. και μετά για τα Πειραματικά Σχολεία και τα Πρότυπα Σχολεία..
Για τα νέα Πειραματικά και Πρότυπα που θα επανιδρυθούν με τον νέο Νόμο αιτούμαστε:
Α) Να επιστρέψουν  άμεσα, έστω για 5ετή θητεία κατά προτεραιότητα, και με δική τους αίτηση, όσοι εκπαιδευτικοί  είχαν οργανική θέση στα πρώην Πειραματικά και την έχασαν για διάφορους λόγους με την ψήφιση - εφαρμογή  του  Νόμου 3966/ 2011,  στις οργανικές τους θέσεις στα Πειραματικά των Πανεπιστημίων, έως τις 30-6-2015, (είτε δεν υπέβαλαν φάκελο είτε υπέβαλαν και η η επιλογή τους και η αξιολόγησή τους διακόπηκε παράτυπα ή διακόπηκε η επιλογή τους για διάφορους λόγους, είτε πήραν 5ετή θητεία και στην συνέχεια παραιτήθηκαν, είτε συνεχίζουν την 5ετή θητεία τους), με δική τους αίτηση, ανεξάρτητα αν επιλέχτηκαν ή όχι για 5ετή θητεία και συνεχίζουν να διατηρούν την οργανική τους θέση, με την προτεραιότητα που την είχαν αποκτήσει πριν το 2011. Η δήθεν επιλογή και αξιολόγηση για 5ετη θητεία του  Νόμου 3966/ 2011, ήταν παρωδία και τα κριτήρια φαλκιδευμένα. Όλοι αυτοί οι εκπαιδευτικοί, ήταν επιλεγμένοι από το ΚΥΣΔΕ και ΚΥΣΠΕ   βάσει επιστημονικών κριτηρίων,  κάτι που σκόπιμα το απέκρυψαν κάποιοι, για να τους διώξουν. Επίσης, όσοι από αυτούς διαθέτουν διδακτορικές σπουδές, να δύνανται να τύχουν τριετούς συνεχούς απόσπασης σε Πανεπιστήμια, Τμήματα και φορείς σχετικούς με το διδακτορικό τους δίπλωμα κατά προτεραιότητα των λοιπών αποσπασμένων. Τέλος, όσοι  από αυτούς, έχουν εκτός από τις διδακτορικές σπουδές και αξιόλογο διδακτικό έργο και ερευνητικό και συγγραφικό έργο δύνανται να μεταταχτούν με δική τους αίτηση σε Πανεπιστήμια και φορείς σε προσωποπαγείς θέσεις εδικού διδακτικού και ερευνητικού προσωπικού, προς κάλυψη αναγκών των οικείων τμημάτων των Πανεπιστημίων σε διδακτικό και ερευνητικό προσωπικό, σχετικό με το αντικείμενο των διδακτορικών σπουδών τους. Επιστροφή στις οργανικές θέσεις,  όσων εκπαιδευτικών εκδιώχτηκαν από το 2011 με τον Νόμο 3966/ 2011. Αποκατάσταση αδικιών και επιστροφή στην νομιμότητα.
Να επιστρέψουν στις οργανικές τους θέσεις ή να πάρουν 5ετή θητεία κατά προτεραιότητα στα σχολεία που είχαν οργανική θέση πριν το 2011, όσοι είχαν οργανική θέση ως το 2011 στα Πειραματικά και διαφώνησαν με τον Νόμο Διαμαντοπούλου, είτε δεν αξιολογήθηκαν σκοπίμως, είτε δεν υπέβαλλαν φάκελο αξιολόγησης, είτε αν και κατέθεσαν φάκελο αξιολόγησης η αξιολόγησή τους «διεκόπη»,  με παράνομη απόφαση της ΔΕΠΠΣ, - όπως έγινε με την δική μου περίπτωση - , είτε αν και αξιολογήθηκαν για 5ετη θητεία παραιτήθηκαν μετά από «παράνομες πιέσεις».
Όσοι,  πήραν 5ετή θητεία με τον Νόμο Διαμαντοπούλου την πήραν για τα λεγόμενα «Πρότυπα Πειραματικά» και όχι για τα «Πειραματικά» και «Πρότυπα». Επομένως αφού καταργούνται τα λεγόμενα «Πρότυπα Πειραματικά» καταργούνται και οι 5ετής θητείες για τα σχολεία αυτά, όπως καταργηθήκαν οι οργανικές μας θέσεις στα «Πειραματικά» το 2011. Με το νέο νομικό καθεστώς πρέπει να αποκατασταθούν οι αδικίες.
 Άρα, είναι ανεδαφικές οι απόψεις που λένε, ότι δεν μπορούν να επιστρέψουν πίσω οι αδικημένοι και αντιστασιακοί στον νόμο Διαμαντοπούλου και να ξαναπάρουν την οργανική τους θέση ή έστω 5ετή θητεία για τα «Πειραματικά» και «Πρότυπα» κατά προτεραιότητα και των υπηρετούντων ήδη με 5ετή θητεία για τα λεγόμενα «Πρότυπα Πειραματικά» της κ. Διαμαντοπούλου..
Αιτούμαστε, να πάρουμε 5ετή θητεία ή οργανική θέση στα νέα  «Πειραματικά» και «Πρότυπα», διότι είχαμε οργανική θέση σε αυτά πριν την ψήφιση του νόμου Διαμαντοπούλου.
 
Ο Σύλλογος διδασκόντων, μπορεί να προτείνει στην πρώτη φάση έως (5) πέντε υποψήφιους για κάθε Πειραματικό Σχολείο. Δηλαδή, ο κάθε εκπαιδευτικός μπορεί να βάλει έως πέντε σταυρούς, αν οι υποψήφιοι είναι πάνω από πέντε. Η ψηφοφορία γίνεται με ευθύνη τριμελούς επιτροπής στην οποία επιτροπή δεν συμμετέχον οι υποψήφιοι, είναι μυστική και συντάσσεται πρακτικό. Οι υποψήφιοι δύνανται να παρίστανται και να ψηφίζουν. Στην ψηφοφορία, μπορούν να συμμετέχουν και μη διδάσκοντες, π.χ. επιστάτες, καθαρίστριες, αλλά δεν μπορούν να είναι υποψήφιοι Διευθυντές. Υπουργικοί Απόφαση ορίζει τις λεπτομέρειες, τον τόπο, χρόνο και τις προϋποθέσεις.
 
Β) Οι εκπαιδευτικοί που επιλέχτηκαν επί  πενταετή θητεία, – με αδιαφανείς διαδικασίες - για τα Πρότυπα Πειραματικά με την εφαρμογή του Νόμου 3966/2011 και δεν είχαν πριν το 2011, οργανική θέση σε αυτά, κανονικά θα πρέπει να επιστρέψουν στα σχολεία της πρώην οργανικής τους θέσης ή να παραμείνουν  στην Περιφέρεια,  αφού τα πρώην Πρότυπα Πειραματικά αλλάζουν, πλέον νομικό πλαίσιο και οι εκπαιδευτικοί επί 5ετή θητεία είχαν επιλεγεί, με διαβλητά κριτήρια, για να υπηρετήσουν τον θεσμό αυτό. Μερικοί σκοπίμως περιπλέκουν την επιλογή που είχε γίνει από το ΚΥΣΔΕ και ΚΥΣΠΕ των εκπαιδευτικών για μόνιμη οργανική θέση στα Πειραματικά με την παρωδία επιλογής που έγινε για 5ετή θητεία. Άλλο η επιλογή για οργανική θέση, άλλο η 5ετής θητεία. Αυτοί, ας παραμείνουν προσωρινά μόνο όσοι χρειάζονται να συμπληρώσουν τις ώρες στα οργανικά κενά, αλλά χωρίς οργανική θέση. Για να πάρουν οργανική θέση στα νέα Πειραματικά, πρέπει να υποβάλλουν νέα αίτηση επιλογής με το νέο καθεστώς που θα ψηφιστεί και με τα νέα κριτήρια μεταθέσεων και αξιολόγησης, όπως ίσχυε πριν το 2011.Εκπαιδευτικοί με 5ετη θητεία, αν δεν είχαν πριν οργανική θέση στα Πειραματικά ή κατά την προηγούμενη  5ετία, δεν είχαν υπηρετήσει με οργανική θέση στα συγκεκριμένα Πειραματικά  σχολεία, που θέλουν να είναι υποψήφιοι, δεν μπορούν να είναι υποψήφιοι σε αυτά (γιατί έτσι θα επικρατήσουν όσοι ήλθαν, με την παρωδία επιλογής, με τον νόμο Διαμαντοπούλου), αλλά μπορούν να είναι υποψήφιοι στα σχολεία που υπηρέτησαν την προηγούμενη 5ετία.
 
Γ) Οι Διευθυντές στα Πρότυπα Πειραματικά, που επιλέχτηκαν για να εφαρμόσουν τον νόμο 3966/2011, που η θητεία τους λήγει στις 30-6-2015 και δεν είχαν οργανική θέση στα Πρότυπα πειραματικά σχολεία, που είναι τώρα Διευθυντές, επιστρέφουν στις οργανικές τους θέσεις στις 30-6-2015. Διευθυντές με  θητεία αν δεν είχαν πριν οργανική θέση στα Πειραματικά ή κατά την προηγούμενη  5ετία δεν είχαν υπηρετήσει με οργανική θέση στα συγκεκριμένα Πειραματικά  σχολεία, που θέλουν να είναι και πάλι υποψήφιοι δεν μπορούν να είναι υποψήφιοι σε αυτά (γιατί έτσι θα επικρατήσουν όσοι ήλθαν με τον νόμο Διαμαντοπούλου), αλλά μπορούν να είναι υποψήφιοι στα σχολεία που υπηρέτησαν την προηγούμενη 5ετία.Ο Σύλλογος διδασκόντων, μπορεί να προτείνει στην πρώτη φάση έως (5) πέντε υποψήφιους για κάθε Πειραματικό Σχολείο. Δηλαδή ο κάθε εκπαιδευτικός μπορεί να βάλει έως πέντε σταυρούς. Η ψηφοφορία γίνεται με ευθύνη τριμελούς επιτροπής, στην οποία επιτροπή δεν συμμετέχον οι υποψήφιοι, είναι μυστική και συντάσσεται πρακτικό. Οι υποψήφιοι δύνανται να παρίστανται και να ψηφίζουν. Στην ψηφοφορία, μπορούν να συμμετέχουν και μη διδάσκοντες, π.χ. επιστάτες, καθαρίστριες, αλλά δεν μπορούν να είναι υποψήφιοι Διευθυντές. 
Οι εκπαιδευτικοί αυτοί έχουν δικαίωμα ψήφισης νέου Διευθυντή στα Πειραματικά ή να συμμετέχουν ως υποψήφιοι για την θέση του Διευθυντή στο Πειραματικά, αν έχουν τριετή προϋπηρεσία σε αυτά και το 10% του Συλλόγου των διδασκόντων στην πρώτη φάση ψηφοφορίας. Το υπόλοιπο 10% το παίρνουν από το οικείο Πανεπιστημιακό Τμήμα που ανήκει το σχολείο. Δικαιούνται να παρίστανται στα σχολεία που είναι υποψήφιοι, την ημέρα της ψηφοφορίας. Πριν την ψηφοφορία ο κάθε υποψήφιος μπορεί να αναπτύξει τις θέσεις του, για δέκα λεπτά ενώπιον του Συλλόγου διδασκόντων, για να τον γνωρίσουν, όσοι δεν τον γνωρίζουν. Στην δεύτερη ψηφοφορία για τα Πειραματικά και Πρότυπα ο Σύλλογος δίνει 13% των μορίων και η ΔΕΠΠΣ ή το οικείο Πανεπιστημιακό Τμήμα το υπόλοιπο 20% των μορίων.
Την Διοίκηση, ώσπου να επιλεγεί νέος Διευθυντής, αν δεν έχει επιλεγεί έως 30-6-2015, ασκεί είτε ο Υποδιευθυντής είτε ο αρχαιότερος είτε ο Σύλλογος συλλογικά, ώσπου να εκλεγούν νέοι Διευθυντές στις 1-9-2015 ή στις 10-9-2015.
Όμως όσοι Διευθυντές, δεν είχαν οργανική θέση στα Πειραματικά των Πανεπιστημίων – αλλά με τον Νόμο 3848/2010 και Ν.  3966/ 2011έγιναν Διευθυντές – δεν μπορούν να θέσουν εκ νέου υποψηφιότητα στα νέα Πειραματικά. Σε σχολεία όπου δεν υπάρχουν υποψήφιοι η διαδικασία επαναλαμβάνεται αρχές Σεπτεμβρίου χωρίς να χρειαστεί το κριτήριο του 10%.  Αν και πάλι δεν υπάρχει υποψήφιος, ορίζεται προσωρινός Διευθυντής με ανάθεση, με πρόταση της Περιφέρειας ή της ΔΕΠΠΣ.
Δ) Να  απαλειφθεί η διάταξη του Νόμου  3966/ 2011 που επιτρέπει σε εκπαιδευτικούς ιδιωτικών σχολείων, να διδάσκουν σε Πρότυπα και Πειραματικά και να γίνονται Διευθυντές σε αυτά.
Ε) Να αποκατασταθούν, όσοι εδιώχθησαν βάσει του μνημονιακού Πειθαρχικού Δικαίου και να δοθεί Ειδική Αμνηστία, για  απλά αδικήματα που έγιναν την τελευταία 3ετία και δεν είναι κακουργηματικού περιεχομένου.
ΣΤ) Δεν μπορούν για επιστημονικούς και ηθικούς λόγους οι ίδιοι Διευθυντές που υπηρέτησαν τα Πρότυπα της κ. Διαμαντοπούλου, να υπηρετήσουν και τα Πειραματικά. Τότε μιλάμε για επιστημονικό, ηθικό και πολιτικό ξεπεσμό και πλέον κανείς σοβαρός επιστήμονας, δεν θα ξανασχοληθεί με αυτό το θέμα.
Ζ) Αιτούμαστε να επιστρέψουν στις οργανικές τους θέσεις ή να πάρουν 5ετή θητεία κατά προτεραιότητα στα σχολεία που είχαν οργανική θέση πριν το 2011, όσοι είχαν οργανική θέση ως το 2011 στα Πειραματικά και διαφώνησαν με τον Νόμο Διαμαντοπούλου, είτε δεν αξιολογήθηκαν σκοπίμως, είτε δεν υπέβαλλαν φάκελο αξιολόγησης, είτε αν και κατέθεσαν φάκελο αξιολόγησης η αξιολόγησή τους «διεκόπη»,  με παράνομη απόφαση της ΔΕΠΠΣ, - όπως έγινε με την δική μου περίπτωση - , είτε αν και αξιολογήθηκαν για 5ετη θητεία παραιτήθηκαν μετά από «παράνομες πιέσεις».
Όσοι,  πήραν 5ετή θητεία με τον Νόμο Διαμαντοπούλου την πήραν για τα λεγόμενα «Πρότυπα Πειραματικά» και όχι για τα «Πειραματικά» και «Πρότυπα». Επομένως αφού καταργούνται τα λεγόμενα «Πρότυπα Πειραματικά» καταργούνται και οι 5ετής θητείες για τα σχολεία αυτά, όπως καταργηθήκαν οι οργανικές μας θέσεις στα «Πειραματικά» το 2011. Με το νέο νομικό καθεστώς πρέπει να αποκατασταθούν οι αδικίες.
 Άρα, είναι ανεδαφικές οι απόψεις που λένε, ότι δεν μπορούν να επιστρέψουν πίσω οι αδικημένοι και αντιστασιακοί στον νόμο Διαμαντοπούλου και να ξαναπάρουν την οργανική τους θέση ή έστω 5ετή θητεία για τα «Πειραματικά» και «Πρότυπα» κατά προτεραιότητα και των υπηρετούντων ήδη με 5ετή θητεία για τα λεγόμενα «Πρότυπα Πειραματικά» της κ. Διαμαντοπούλου..
Αιτούμαστε, να πάρουμε 5ετή θητεία ή οργανική θέση στα νέα  «Πειραματικά» και «Πρότυπα», διότι είχαμε οργανική θέση σε αυτά πριν την ψήφιση του νόμου Διαμαντοπούλου.
 
Η)  Διόρθωση αδικιών. Να επιστρέψουν στις οργανικές τους θέσεις ή να πάρουν 5ετή θητεία κατά προτεραιότητα στα σχολεία που είχαν οργανική θέση πριν το 2011, όσοι είχαν οργανική θέση ως το 2011 στα Πειραματικά και διαφώνησαν με τον Νόμο Διαμαντοπούλου, είτε δεν αξιολογήθηκαν σκοπίμως, είτε δεν υπέβαλλαν φάκελο αξιολόγησης, είτε αν και κατέθεσαν φάκελο αξιολόγησης η αξιολόγησή τους ‘διεκόπη‘  με παράνομη απόφαση της ΔΕΠΠΣ ‘όπως έγινε με την δική μου περίπτωση, είτε αν και αξιολογήθηκαν για 5ετη θητεία παραιτήθηκαν μετά από ‘πιέσεις‘. Οι υπεύθυνοι των παρανομιών, ήταν το ‘κύκλωμα‘ ΔΕΠΠΣ με Αντωνίου Ιωάννη, ΕΛΜΕ Προτύπων με Παπατσίμπα Λαμπρινή, Διευθύντρια ΠΣΠΣΑ Δανίλη Ελένη, που παράνομα είχε επιλεγεί αν και έλειπε το πτυχίο της από τον φάκελο επιλογής της και το είχε με 5, δηλ. καλώς. Κατά των ανωτέρω έχουν κατατεθεί μηνύσεις. Οι ανωτέρω είχαν λίστες ημετέρων, αλλά και αντιφρονούντων και ενεργούσαν ως «ιδιότυπη συμμορία» στον χώρο της παιδείας, Την υπόθεση χειρίζεται ο 19ος ανακριτής μετά από μήνυσή μου.
 
Με τιμή,   
Αθήνα,  5-5-2015
Δρ Κουτσούκος Αναστάσιος
Διδάκτωρ Επιστημών Αγωγής του Πανεπιστημίου της Σορβόννης.
Κολοκοτρώνη 7,  Πεύκη, Τ.Κ. 15121 Αθήνα. Τηλ. 6980203968
Υ.Γ. Κατατέθηκε στην αρχική μορφή στο Γραφείο του κ. Μπαλτά, του  κ. Κουράκη, στις 29-4-2015 στην ΔΕΠΠΣ κλπ..

3 συνημμένα αρχεία — Λήψη όλων των συνημμένων αρχείων
ypomnhma peiramatika nomos 5 5 2015.doc
146K Προβολή ως HTML Λήψη
ypomnhma peiramatika nomos 5 5 2015.pdf
534K Προβολή ως HTML Λήψη
ypomnhma peiramatika nomos 5 5 2015.pdf
534K Προβολή ως HTML Λήψη
==========================
 "O σιωπών δοκεί συναινείν"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

To μπλόκ " Στοχσμός-Πολιτική" είναι υπεύθυνο μόνο για τα δικά του σχόλια κι όχι για αυτά των αναγνωστών του...Eπίσης δεν υιοθετεί απόψεις από καταγγελίες και σχόλια αναγνωστών καθώς και άρθρα που το περιεχόμενο τους προέρχεται από άλλες σελίδες και αναδημοσιεύονται στον παρόντα ιστότοπο και ως εκ τούτου δεν φέρει οποιασδήποτε φύσεως ευθύνη.