Δευτέρα 27 Μαρτίου 2017

Έρωτας ή Εμμονή; Σχέσεις από το Διαδίκτυο (Προσοχή στους... "φίλους")

Καλώς ήρθατε στο κόσμο του ιδεατού! Στον κόσμο της ηλεκτρονικής πραγματικότητας!
«Είμαι ερωτευμένη με ένα άτομο που τυχαία συνάντησα σε ένα chatroom του διαδικτύου. 
Δεν τον έχω δει και ίσως να είναι αυτός που ονειρεύτηκα. 
Φαίνεται απίστευτο αλλά ταιριάζουμε τόσο πολύ!. 
Στο Διαδίκτυο μπορώ να είμαι αυτή που πάντα ήθελα να είμαι. 
Δεν ντρέπομαι, μπορώ ελεύθερα να εκφράσω και τις πιο ακραίες επιθυμίες και φαντασιώσεις μου».

Τι κάνει αλήθεια τόσους ανθρώπους να «καρφώνονται» μπροστά στην οθόνη του υπολογιστή τους ψάχνοντας για επικοινωνία η σχέση;
Ποια είναι η αιτία;
Η Μοναξιά, η δυσκολία να βρουν σύντροφο, η δειλία, η αυτουποτίμηση;
Φωτογραφίες και λέξεις που κυριαρχούν και όπως λένε μερικοί δίνουν πολύ δυνατά συναισθήματα αγάπης, ζεστασιάς, τρυφερότητας. Εξάρουν την φαντασία και η σχέση αρχίζει ανάποδα, γιατί συσχετιζόμαστε με τον «Άλλον» πριν ακόμα τον/την γνωρίσουμε.

Αρκετοί άνθρωποι πιστεύουν ότι οι συναντήσεις αυτές είναι πιο αυθεντικές γιατί δεν βασίζονται στην φυσική προτίμηση και έλξη αλλά στο ίδιο το άτομο, άρα σε σταθερές βάσεις.
Υπάρχει βέβαια και η άλλη πλευρά.

Ο Κύριος Τέλειος και η Ιδανική Γυναίκα. Και η μέρα της συνάντησης φτάνει και τότε όλα μπορεί να είναι διαφορετικά από αυτά που πιστέψαμε . Πως να εξηγήσει κανείς τόσα ψέματα και απογοήτευση;

Ο Τ είναι ένας άντρας γύρω στα 40, εμφανίσιμος, με πολύ καλή μόρφωση και επάγγελμα. Ήρθε να με δει για τα προβλήματα που παρουσίαζε η σχέση του με μια κοπέλα που «γνώρισε» στο διαδίκτυο.

Ο Τ την ερωτεύτηκε από την πρώτη στιγμή που είδε την φωτογραφία της , μου το είπε και με διαβεβαίωσε. Δεν σήκωνε αντίρρηση πάνω σε αυτό το ζήτημα.

– Από την Φωτογραφία;

-Ναι από την φωτογραφία αλλά και από αυτά που αναρτούσε, ήτανευαίσθητη κοπέλα και ρομαντική.

-Συναντηθήκατε; τον ρώτησα

-Δεν έχουμε συναντηθεί με τον συμβατικό τρόπο, αν εννοείς αυτό , ποτέ. Μόνο μέσα από μηνύματα στο διαδίκτυο. Αλλά πώς να στο εξηγήσω, ένιωθα σαν να την γνώριζα χρόνια, ήταν το κορίτσι μου, η ...
Γυναίκα μου της ζωής μου, ο έρωτας μου. Για αυτήν ζούσα. Της έγραφα τα πάντα. Πως περνούσε η μέρα μου, ποιον συνάντησα, τα συναισθήματα μου, πόσο την αγαπούσα και ήθελα να την δω.

-Και αυτή πως αντιδρούσε;

– Ήταν ντροπαλή, δεν απαντούσε. Κάποιες φορές μου είπε ότι δεν μπορούσε να βγει και ότι είχε σχέση και να μη της ξαναγράψω. Ψέματα έλεγε, το ένιωθα. Αλλά εγώ επέμενα. ‘Ήθελα να καταλάβει ότι δεν είμαι από τους άντρες που παραδίνουν τα όπλα. Την Διεκδικούσα!

– Και πόσο κράτησε αυτός ο έρωτας ;

-Οκτώ μήνες

-Και μετά τι έγινε ;

– Με απέκλεισε, δεν είχα ούτε τηλέφωνο , ούτε διεύθυνση να την αναζητήσω.
Που θα την βρω; Τι πρέπει να κάνω, θέλω να μου πεις.

Ο Τ πάσχει από ιδεοψυχαναγκαστική διαταραχή. Η Πραγματικότητα του λέει «όχι» και αυτός το ερμηνεύει «ναι», με τον δικό του τρόπο. Έχει έλλειψη ενσυναίσθησης, εμμονές και υπερεκτιμημένες ιδέες.

Σίγουρα ο καθένας που πλησιάζει άτομα μέσω διαδικτύου έχει τους λόγους του αλλά σε σας εναπόκειται να το διερευνήσετε!!

Δρ Χαρά Νομικού
Κλινικός Ψυχολόγος – Παιδοψυχολόγος
Διδάκτωρ Ψυχοπαθολογίας του Παν/μιου Le Mirail II
Ερευνητικό Κέντρο Cerpp, Toulouse, France
haranomikou1@gmail.com
=====================
 "O σιωπών δοκεί συναινείν"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

To μπλόκ " Στοχσμός-Πολιτική" είναι υπεύθυνο μόνο για τα δικά του σχόλια κι όχι για αυτά των αναγνωστών του...Eπίσης δεν υιοθετεί απόψεις από καταγγελίες και σχόλια αναγνωστών καθώς και άρθρα που το περιεχόμενο τους προέρχεται από άλλες σελίδες και αναδημοσιεύονται στον παρόντα ιστότοπο και ως εκ τούτου δεν φέρει οποιασδήποτε φύσεως ευθύνη.