Τρίτη 10 Ιανουαρίου 2017

Τα παλληκάρια τα καλά σύντροφοι τα σκοτώνουν




Μας πήρε η μέρα κι η αυγή γεια σου Νταβέλη αρχιληστή

μας πήρε το μεσημέρι γεια σου αρχιληστή Νταβέλη

και πού θα λημεριάσωμε Νταβέλη, θα μας πιάσουνε

πού θα κάνουμε λημέρι γεια σου αρχιληστή Νταβέλη

κάτω στο Βάλτο στα χωριά φάτε και πιέτε, ρε παιδιά

και απ’ τα πέντε βιλαέτια φάτε, πιέτε, μωρ’ αδέρφια

Τσάμικο. Ερμηνεύει η Μαρίκα Παπαγκίκα. Φωνογραφήθηκε τον Αύγουστο του 1922, στη Ν. Υόρκη. Η Παπαγκίκα το ηχογράφησε και το 1929· θα το αναρτήσω. Κλαρίνο παίζει ο Νικόλαος Ρέλιας, τσίμπαλο ο Κώστας Παπαγκίκας και ούτι. Δίσκος Victor Αμερικής VI-68597. Το τραγούδι αναφέρεται φυσικά στον περιώνυμο Λήσταρχο Νταβέλη ο οποίος σκοτώθηκε στις 12/7/1856 στο Ζεμενό Βοιωτίας σε συμπλοκή με τη χωροφυλακή, της οποίας ηγείτο ο πρώην υπαρχηγός του Γιάννης Μέγας. Ο Νταβέλης υπήρξε εξαιρετικά δημοφιλής στο λαό και η δράση του είχε ταυτιστεί με την αντίσταση κατά της ξένης κυριαρχίας και συγκεκριμένα το 1855 είχε απαγάγει για λύτρα ένα γάλλο αξιωματικό της δύναμης του αγγλο-γαλλικού στόλου που είχε επιβαλλει ταπεινωτικό ναυτικό αποκλεισμό στον Πειραιά, κατά την περίοδο του Κριμαϊκού Πολέμου. Σύμφωνα με τον Βασίλη Τζανακάρη στο βιβλίο του : ΤΑ ΠΑΛΛΗΚΑΡΙΑ ΤΑ ΚΑΛΑ ΣΥΝΤΡΟΦΟΙ ΤΑ ΣΚΟΤΩΝΟΥΝ (εκδόσεις Καστανιώτη), ο Νταβέλης διέθετε εξαιρετικές στρατηγικές ικανότητες και ο Γκαριμπάλντι τον είχε καλέσει στην Ιταλία για να αγωνιστεί μαζί του. Από το ανωτέρω βιβλίο προέεχεται και η τρίτη φωτογραφία του βίντεο (εξώφυλλο του βιβλίου) καθώς και η φωτογραφία με τη δημοσίευση σε εφημερίδα της ΕΠΟΝ Αιτωλοακαρνανίας. Επίσης πληροφορίες και το ...

τραγούδι και στη σελίδα rebetiko.sealabs.net.
Ntavelis, Marika Papagika



«Εάν υπάρχει κλεψιά είναι διότι υπάρχει πλεόνασμα απ’ τη μια πλευρά και φτώχεια απ’ την άλλη». Ο αναρχικός διαρρήκτης που έκλεβε μόνο δικαστικούς στρατιωτικούς και παπάδες. Αυτοκτόνησε μετά την αποφυλάκισή του...
Αποκαλείτε έναν άνθρωπο κλέφτη και ληστή· εφαρμόζετε την αυστηρότητα του νόμου πάνω του χωρίς ν’ αναρωτιέστε εάν θα μπορούσε να γίνει κάτι άλλο. Έχουμε δει ποτέ κάποιον εισοδηματία να γίνεται ληστής;
Παραδέχομαι ότι εγώ δεν τόχω υπόψη μου. Αλλά εγώ, που δεν είμαι ούτε εισοδηματίας ούτε
ιδιοκτήτης, εγώ που δεν είμαι παρά μονάχα ένας άνθρωπος που διαθέτει μόνο τα χέρια και το μυαλό του για να εξασφαλίσει την επιβίωσή του, έπρεπε να πράξω διαφορετικά.
Η κοινωνία μου παραχωρεί τρεις μόνο τρόπους επιβίωσης: δουλειά, ζητιανιά, ή κλεψιά.
Η δουλειά, μακριά απ’ το να μου είναι αντιπαθής, μ’ευχαριστεί: ο άνθρωπος δεν μπορεί να ζήσει χωρίς να δουλεύει.(..) Η κλεψιά είναι η αποκατάσταση, η επανάκτηση της κτήσης.
Αντί να είμαι κλεισμένος σ’ ένα εργοστάσιο, όπως σε μια ποινική αποικία· αντί να ζητιανεύω γι’ αυτά που δικαιωματικά μου ανήκουν, προτίμησα να επαναστατήσω και να πολεμήσω τους
εχθρούς μου πρόσωπο με πρόσωπο κάνοντας πόλεμο στους πλούσιους, επιτιθέμενος στα υπάρχοντά τους.(..) Η ζητιανιά είναι υποτιμητική, η άρνηση κάθε αξιοπρέπειας.
Για να καταστρέψεις ένα αποτέλεσμα πρέπει πρώτα να καταστρέψεις την αιτία του.
Εάν υπάρχει κλεψιά είναι γιατί υπάρχει πλεόνασμα απ’ τη μια πλευρά και φτώχεια απ’ την άλλη· γιατί τα πάντα ανήκουν μόνο σε λίγους.
Ο αγώνας θα εξαφανιστεί μόνο όταν οι άνθρωποι θα μοιράζονται την ευτυχία και την λύπη τους, τον κόπο και τον πλούτο τους, όταν όλα θα ανήκουν σ’ όλους.
Απόσπασμα από την απολογία του Μάριους Ζακόμπ



Το αναρχείο είναι μια διαδικτυακή Βάση Δεδομένων και Βιβλιοθήκη, κειμένων και εκδόσεων που προέρχονται από ατομικά ή συλλογικά υποκείμενα που δραστηριοποιούνται στον ευρύτερο αναρχικό/αντιεξουσιαστικό χώρο και το χώρο της αυτονομίας.
Σκοπός του αναρχείου είναι να συγκεντρώσει, να καταγράψει και να ταξινομήσει τα εκδοτικά εγχειρήματα αυτών των πολιτικών χώρων με τη πλούσια κι ιδιάζουσα εκδοτική κουλτούρα και ταυτόχρονα να προσφέρει μια λειτουργική, ευρετηριακού τύπου, πρόσβαση στο καταχωρημένο υλικό.

==========================
 "O σιωπών δοκεί συναινείν"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

To μπλόκ " Στοχσμός-Πολιτική" είναι υπεύθυνο μόνο για τα δικά του σχόλια κι όχι για αυτά των αναγνωστών του...Eπίσης δεν υιοθετεί απόψεις από καταγγελίες και σχόλια αναγνωστών καθώς και άρθρα που το περιεχόμενο τους προέρχεται από άλλες σελίδες και αναδημοσιεύονται στον παρόντα ιστότοπο και ως εκ τούτου δεν φέρει οποιασδήποτε φύσεως ευθύνη.