Τετάρτη 4 Ιουνίου 2014

Ανοιχτή επιστολή στον πρωθυπουργό της Ελλάδας: «Με κάνατε κλέφτη μόλις κατάλαβα ότι είσαστε φονιάδες.»

Έχουν περάσει 9 μήνες και ο θυμός μου έχει παρέλθει αλλά δεν έχω ξεχάσει και έτσι αποφάσισα να σας γράψω την προσωπική μου εμπειρία με τον ΟΑΕΕ. Συγχωρέστε με για το «λαϊκό» υφός αλλά το θεώρησα κατάλληλο για την γραπτή απεικόνιση του πραγματικού θυμού μου.

Είχα επιχείρηση με είδη δώρων (παραγωγός και χονδρική). Δύσκολες εποχές για δώρα, καλύτερα να πούλαγα σχοινιά για κρέμασμα. Το πάλεψα, το κυνήγησα, ίδρωσα, μάτωσα αλλά τελικά μπουμπούνισε η επιχείρηση. Αυτά έχει η ζωή, αυτά και έμείς περνάμε. Δεν βαριέσαι, πάμε παρακάτω. Έστειλα και τους δύο υπαλλήλους σπίτι τους (με αποζημίωση) και σκεφτόμουν τι θα κάνω.
Οι σπουδές μου πληροφορική, οπότε σκαρφίζομαι να κάνω μία επέκταση δραστηριότητας και να φτιάχνω site. Υπηρεσία είναι, δεν χρειάζομαι στοκ, ούτε προμηθευτές να σε κυνηγάνε, ούτε επιταγές να σκάνε, καθαρά πράγματα.

Στήνομαι, ετοιμάζομαι, κάνω και την καινοτομία μου (online κοστολόγηση site μέσω ερωτηματολογίου) και έρχεται η ώρα για τα διαδικαστικά.
Πάω στην εφορία να κάνω προσθήκη δραστηριότητας και μου ζητάνε ένα σκασμό χαρτιά μεταξύ αυτού και ενημερότητα από τον ασφαλιστικό φορέα (ΟΑΕΕ).Αντε έχουν ένα δίκιο, να μην ανοίγω επιχειρήσεις αν φεσώνω το ταμείο, το βρήκα λογικό. ...

Επειδή δύο χρόνια τώρα ζοριζόμουν είχε μαζευτεί ένα χρέος 14.000 ευρώ στον ΟΑΕΕ. (έχουν σημασία τα μεγέθη)
Είπα, να πάω να το ρυθμίσω, εκτός από την επέκταση δραστηριότητας με αυτούς που μπλέξαμε θα πάω καμμία μέρα στο ΑΤΜ και θα μου δείξει καμμιά μούτζα.
Οπλίζομαι (με υπομονή), κάνω 2 τάματα στην Παναγία, παίρνω το περίλυπο ύφος και τραβώ στον κεντρικό ΟΑΕΕ (στο Ν. Ηράκλειο)
Φευ τι ευτυχία! Πέφτω σε έναν πιτσιρικά, όλο κέφι και χαρά.
Κοίταζα γύρω μου αμήχανα και τσιμπιόμουν να δω αν ονειρεύομαι.
Βέβαια, μου την ρίχνει την λυπητερή. Ξεπληρώστε το 2012 (3×962 = 2800+) και τα άλλα (11K) θα μπουν στην ρύθμιση για 72 δόσεις.Φέρτε και όλα τα υπόλοιπα στοιχεια σας να σας φακελώσουμε.

Να κρύψω τίποτα δεν έχω οπότε πάρε και τους λογαριασμούς μου, πάρε και τις δηλώσεις μου, πάρε και τα περουσιακά, πάρε και τις ακτινογραφίες, πάρε και τον ειδικό λογαριασμό με έτοιμη την πάγια εντολή, πάρε και τα 3 χιλιάρικα ζεστά ζεστά για το 2012.
Μια και δύο γυρνάω στον ΟΑΕΕ για τα περαιτέρω. Τι ωραία, πάλι ο πιτσιρικάς, του δίνω τα χαρτιά, τους ρίχνει μία ματιά ότι είναι όλα οκ, μου βγάζει δόση 178 ευρώ για 72 μήνες (έχουν σημασία τα μεγέθη λέμε) και μου λέει πηγαίντε για μία υπογραφή στον προϊστάμενο και τελειώσαν όλα.
ΚΑΙ ΤΟΤΕ ΑΡΧΙΣΑΝ ΟΛΑ
Προιστάμενος: Δεν μπορώ να σας βάλω στην ρύθμιση!
Εγώ: Γιατί;
Προιστάμενος: Δεν δείχνετε έσοδα και η φορολογική σας δήλωση είναι χαμηλά (6000 ευρώ η τελευταία, είπαμε οι δουλειές πήγαιναν κατά διαόλου).
Εγώ: Αν είχα έσοδα ή κομπόδεμα, θα πλήρωνα κύριε.
Προιστάμενος: Ναι, αλλά εγώ παίρνω ευθύνη και αν δεν πληρώνετε την ρύθμιση θα πρέπει να λογοδοτήσω που σας ενέκρινα την αίτηση
Το πάλαιψα κανα τέταρτο λέγοντας ότι η δόση είναι μόνο 178 ευρώ (το κερατό μου δηλαδή) και ότι θα μου τα δίνουν οι γονείς μου (Τι σε νοιάζει που θα τα βρω ρε χλιμιτζουρα)
Προιστάμενος: Δεν μπορώ να κάνω τίποτα. Βρείτε μία δουλειά και μετά ελάτε να ρυθμίσουμε.
Προσπαθούσα να καταλάβω αν με ειρωνεύεται…
Κοιτάζω τα χαρτιά που τους είχα δώσει…
Βλέπω/θυμάμαι ότι έχω έναν λογαριασμό με 18.000 ευρώ (αυτά αποταμίευσα όλα και όλα σε 20 χρόνια εργασιακό βίο)
Λες και δεν το είχε δει πριν, «Αααααα μάλιστα», λέει.
Παίρνω εγώ ανάσα ανακούφισης για να μου την αφαιρέσει ευθής αμέσως.
Προιστάμενος: Βλέπω ότι έχετε καταθέσεις που υπερκαλύπτουν το χρέος. Εφόσον έχετε δυνατότητα να εξοφλήσετε ΟΛΟ το χρέος σας δεν μπορείτε να μπείτε στην ρύθμιση.
Καλά του λέω, είμαι άνεργος και έχω αυτό το απόθεμα για να ταίσω τα παιδιά μου τον χειμώνα και θέλετε να το δώσω σε εσάς; Επίσης σας ζητάω να σας ΔΩΣΩ λεφτά για να μπορέσα να εξασκήσω εναλλακτικό επάγγελμα αλλά και να είμαι συνεπής στις πληρωμές και με εμποδίζετε;
Προιστάμενος: Τι να σας κάνω κύριε μου, τα χέρια μου είναι δεμένα.
Εγώ: Υπάρχει ανώτερος να απευθυνθώ;
Προϊστάμενος: Τι να σας πω, είμαι ο προϊστάμενος αλλά και εγώ ενας υπάλληλος είμαι και ακολουθώ εντολές, και άρχισε να μου διαβάζει την εγκύκλειο του υπουργείου.
Εγώ: Με συγχωρείτε λέω αλλά αφού μιλάω με τον προϊστάμενο του ΟΑΕΕ. Τι άλλη λύση έχετε να μου προτείνετε;
Και έρχεται η ατάκα «όλα τα λεφτά»
Προϊστάμενος: Εγώ δεν μπορώ να κάνω τίποτα, απευθυνθείτε στον σύλλογο σας, οργανωθείτε και πηγαίντε στον υπουργο να φωνάξετε. Μην τα βάζετε μαζί μου αλλά με το υπουργείο.
Σαν η ομίχλη να διαλύθηκε και καταλάβα που το πήγαινε ο κύριος αλλά εξακολουθούσα να είμαι δυσπιστος με τα συμπεράσματά μου. Είναι δυνατόν ο προϊστάμενος (!) του ΟΑΕΕ να κάνει αντιμνημονιακή μικροπολιτική πάιζοντας με την δικιά μου ζωή; Είναι δυνατον;;;
Εγώ, κύριε τα 3 χιλιάρικα προκαταβολή τα έδωσα για μπω στην ρύθμιση, αν είναι να μην μπω τα χρειάζομαι αυτά τα λεφτά και τα θέλω πίσω. Τ Ω Ρ Α!
Όταν μου το αρνήθηκαν τελειώσαν και οι ευγένιες. Φωνές-κακό, απειλές, αστυνομίες. Τον είπα κοπρόσκυλο για τελευταία φορά και έφυγα απελπισμένος.
Αυτό ήταν το αποτέλεσμα της φιλοδοξίας μου να ρυθμίσω. Για όποιον τον ενδιαφέρει η συνέχεια αλλά και η κατάληξη, ας διαβάσει παρακάτω.
Ως γνήσιος Έλλην πάω στον πατέρα μου να κλαφτώ. Παλιά καραβάνα, έζησε χούντες, Τσοβόλες και όλο το σκηνικό της κατηφόρας στην παρακμή. Του λέω τι και πως και μου λέει : «είσαι βλάκας!
Δεν ξέρεις ότι το θηρίο δεν το παλεύεις μόνος σου; Πάρε τον Θανασάκη από το λογιστικό γραφείο να τρέξει αυτός για σένα.»
Τι θα κάνει ο Θανασάκης (ετών 21) παραπάνω από ότι έκανα εγώ; Ίσα ίσα θα μπλέξει χειρότερα το νιάνιαρο.
Βρε πάρε που σου λέω τον Θανασάκη που πήγες σαν πρόβατο στην σφαγή. Έχουν τρόπο αυτοί, επέμενε ο πατέρας μου.
Πήρα τον Θανασάκη, του έκανα εξουσιοδότηση, του έδωσα και όλα τα χαρτιά και τον περίμενα ιδρώνοντας από κάτω από τον ΟΑΕΕ (εγώ δεν ανέβηκα για ευνόητους λόγους).Περιμένοντας έμαθα ότι ο παρών προϊστάμενος αντικαθιστά την διευθύντρια του ΟΑΕΕ λόγω καλοκαιρινής άδειας. Λέτε γι αυτό να μην έδινε ρυθμίσεις;

Όπως και να έχει, σε ένα τέταρτο (!!!), τσουπ ο Θανασάκης με την ρύθμιση στο χέρι. WTF; του λέω.
Δεν είχαν δικαίωμα να σου απορρίψουν την αίτηση, μου είπε!!! Την ρύθμιση μπορούν να την απορρίψουν αφού το αιτιολογήσουν γραπτώς πρώτα, αλλά όχι την αίτηση. Και φυσικά και η αίτηση έγινε και η ρύθμιση βγήκε επιτόπου. Απλά ο Θανασάκης δεν ψάρωσε. Θανασάκη του λέω όπως είσαι πάμε εφορία να κάνουμε και την προσθήκη των κωδικών δραστηριότητας και από εμένα ότι θες.
Στην εφορία (της Κηφισιάς) γινόταν το αδιαχώρητο. Ενώθηκαν οι εφορίες και πλέον κοπροσκυλιάζουν όλοι μαζί. Κάθισα σε μία γωνιά και παρατηρούσα τον ταλαίπωρο κόσμο να σέρνεται από ουρά σε ουρά. Που και που κάποια κραυγή αγανάκτησης ακουγόταν μέσα στον γενικό βομβό της απελπισίας. Σε κάποιον του πήραν τα λεφτά από τον λογαριασμό, κάποια δεν μπορούσε να βγει σε σύνταξη, σε άλλον είχαν χαθεί τα χαρτιά του.
Ανάμεσα στα πλήθη ο Θανασάκης αίλουρος. Μπαινόβγαινε στα γραφεία των προϊσταμένων και μάζευε υπογραφές. Μία στο πρωτόκολλο, μία στο δικαστικό, πήγαν να του κάνουν κόμπλα στο μητρώο αλλά ο Θανασάκης ήξερε. Του δώσανε έναν τόμο να βρει ο ίδιος τους κωδικούς δραστηριότητας που πρέπει να προστεθούν, του ζητάγανε υπογραφές, προσπαθούσαν να τον μπλέξουν αλλά ο Θανάσης το είχε δει ξανά το έργο.
Επιμονή, υφάκι, αστεία, κοπλιμέντα και υπομονή. Ελισσόταν με περίσσεια χάρη ανάμεσα στα αιμοβόρα κεφάλια της Λερναίας γραφειοκρατίας μέχρι που ολοκληρώθηκε η διαδικασία.
Σκεφτόμουν ότι εγώ μάλλον θα ήμουν ακόμα εκεί έχοντας αποκτήσει μερικές μεταστάσεις. Το πιο αποδοτικό εκατοστάρι ευρώ (τόσο χρέωνε το λογιστικό γραφείο) που έχω δώσει ποτέ.
Οι δουλειές πάνε καλά από τότε.
Μόνο που έγινα για πρώτη φορά φοροφυγάς.
Οι πελάτες δεν θέλουν απόδειξη και ΦΠΑδες 23%. Εγώ θα τους το επιβάλλω;
Έβαλα το δάχτυλο στο μέλι και δεν πρόκειται να το βγάλω παρα μόνο αν είναι να το βάλω στον … αφαλό τους.
Με κάνατε κλέφτη μόλις κατάλαβα ότι είσαστε φονιάδες.
Φονιάδες των Ελλήνων, γραφειοκράτες.

Δεν αποσκοπώ στην προβολή αλλά παρακαλώ σε περίπτωση δημοσίευσης να γίνει αναφορά μόνο με τα αρχικά μου.Επίσης σε περίπτωση δημοσίευσης σας δίνω το δικαίωμα παρέμβασης στην επιστολή μου (ορθογραφικά, συντακτικά, ύφος) χωρίς όμως να αλλοιώνεται το νόημα και η ουσία της.

Ως δείγμα αξιοπιστίας της παραπάνω ιστορίας παραθέτω σε εσάς τα πλήρη στοιχεία μου και είμαι διαθέσιμος για οποιαδήποτε διευκρίνηση.

Ευχαριστώ.

Δ. Φ.

Επιχείρηση Είδη Δώρων
==========================
 "O σιωπών δοκεί συναινείν"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

To μπλόκ " Στοχσμός-Πολιτική" είναι υπεύθυνο μόνο για τα δικά του σχόλια κι όχι για αυτά των αναγνωστών του...Eπίσης δεν υιοθετεί απόψεις από καταγγελίες και σχόλια αναγνωστών καθώς και άρθρα που το περιεχόμενο τους προέρχεται από άλλες σελίδες και αναδημοσιεύονται στον παρόντα ιστότοπο και ως εκ τούτου δεν φέρει οποιασδήποτε φύσεως ευθύνη.